VRS knopje bij versnellingspook

Derk

Forumguru
Hai allemaal,

Even een vraagje.
Ik ben op zoek naar een Skoda Octavia Rs.
Nu zie ik regelmatig een knop voor de versnellingspook met VRS erop maar bij sommige RS modellen weer niet wat is het verschil?
Thnx voor jullie antwoorden vast.

MaxN

Donateur
Hiermee kan je de verschillende rij-modi(eco-comfort-sport) kiezen van de auto. Volgens mij zit deze standaard in de O3 VRS (of alleen bij DSG misschien).
Het is hiermee niet gezegd dat de auto ook standaard DCC(adaptief onderstel) heeft. Dit is weer een aparte optie, dus motor en eventueel de DSG passen zich aan bij de verschillende standen, de dempers blijven gelijk tenzij je DCC op de auto hebt als optie.

MaxN

Donateur
Bij een niet RS-modellen staat er volgens mij "Mode" als de auto voorzien is van de funties. De Superb, Kodiaq en de Karoq heb ik deze ook op gezien, voor bijvoorbeeld de "Offroad"-stand.
f93b430714ec1703ef6040098c8b27b4.jpg

Derk

Forumguru
Ik weet dat je er de rijstijlen mee kan veranderen maar meer de vraag bij de ene RS wel en bij de andere RS niet.

MaxN

Donateur
Verschil in opties lijkt mij. Mogelijk door land van herkomst, in elk land kunnen de opties anders zijn.
Pon staat in NL ook bekend om af en toe bijzondere keuzes in opties te hebben. Standkachel is NL volgens mij nooit leverbaar geweest, elders wel, verwarmde voorruit eerst wel, toen ineens niet meer mogelijk, buiten NL wel.

hemi24

Forumguru
Had dit niet te maken met het feit dat het standaard aanwezig was op de 230 modellen en een optie bij de minder steekje RS modellen?

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn GTE heb ik een GTE knopje waarmee zowel benzine als elektrisch vermogen beschikbaar komt. (en de sound actuator ingeschakeld wordt)
Is dat ook niet zo bij de IV versie van de VRS?

Bovenaan Onderaan