Vuilafstotende toplaag Eminent Ivory bekleding ?

aLo

Nieuw lid
Ik heb vorige week de sleutels in ontvangst mogen nemen van een O2 Combi Elegance in Black Magic. Van binnen heb ik gekozen voor de Eminent Ivory stoffen bekleding wat een zeer fraai resultaat geeft. /forum/images/graemlins/smile.gif

Wat de dealer mij echter niet kan vertellen is of er af fabriek een vuilafstotende toplaag op de bekleding is aangebracht. Mocht deze toplaag er niet opzitten dan overweeg ik om deze er alsnog op te laten brengen.

Is er iemand die hier misschien meer vanaf weet ?

SkodaMan

Actief lid
Morgen gaat mijn O2 naar een poetsbedrijf om een vuilafstotende behandeling te krijgen. Er wordt een product van "Scotch" gebruikt. Ik weet morgen welicht hoe het precies heet.
Als ik geweten had dat deze bekleding zo snel vuil wordt had ik het direct na aflevering laten doen.

Timothee

Actief lid
Wat kost zo'n behandeling ongeveer? Hier bij ons in de buurt zit ook een bedrijf dat aan stoomcleaning doet en die kunnen tevens een beschermingslaag aanbrengen.

Ik heb gekozen voor de Graham Achat bekleding en aangezien die ook licht is zit ik eraan te denken om hem meteen na aflevering te laten behandelen.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Wat kost zo'n behandeling ongeveer?

[/ QUOTE ]

Ongeveer EUR 100. (reinigen plus behandeling)

ik heb ook dezelfde bekleding maar ik probeer er een beetje netjes op te zijn...

DUS GEEN CHOCOLADE PAASEIEREN OVER JE STOEL ROLLEN EN ER DAN 1,5 UUR OP GAAN ZITTEN /forum/images/graemlins/winkie.gif

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: L_en_K_Fan</font><hr />

ik heb ook dezelfde bekleding maar ik probeer er een beetje netjes op te zijn...

DUS GEEN CHOCOLADE PAASEIEREN OVER JE STOEL ROLLEN EN ER DAN 1,5 UUR OP GAAN ZITTEN /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]
Meneer heeft net als ik kinderen, zie ik? /forum/images/graemlins/smile.gif
Ik heb een mooie beige plaid op de achterbank liggen.
En dat helpt prima.
Volgende auto heeft beige leer /forum/images/graemlins/489.gif

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

Wat kost zo'n behandeling ongeveer?

[/ QUOTE ]

Ongeveer EUR 100. (reinigen plus behandeling)

[/ QUOTE ]

Oh, dat valt reuze mee. Dan moet ik hier in Heerlen toch eens gaan informeren wat het kost. Voor 100 euro wil ik hem wel meteen na aflevering laten coaten.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />
Volgende auto heeft beige leer /forum/images/graemlins/489.gif

[/ QUOTE ]

Absoluut. Volgende keer leer of een velour bekleding. Dat spul wat ze nu gebruikt hebben wordt al vies in de folder /forum/images/graemlins/frown.gif.

SkodaMan

Actief lid
Auto weer opgehaald bij het poetsbedrijf en hij is hardstikke schoon en fris /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif. Hij lijkt wel nieuw. Ook het tapijt en de deurbekleding zijn weer brandschoon. Ik denk dat ik dit ieder jaar laat doen. De kosten zijn EUR 100 Ex BTW en de bekleding is behalve schoon ook behandeld met ScotchGard van 3M. Hiermee is een soort coating aangebracht die water en vuilafstotend is.

Dat rijdt toch weer heel anders /forum/images/graemlins/yeah.gif.

aLo

Nieuw lid
OK, Dat is goed nieuws ! Ik ben ondertussen aan het rondmailen / bellen om te kijken of er in de regio Zoetermeer ook poetsbedrijven zijn die de bekleding preventief willen behandelen.

@SkodaMan,

Een collega van mij heeft ook een ongelukje gehad met z'n ivory bekleding. Bij welk poetsbedrijf heb jij de cleaning uit laten voeren? Ik neem tenminste aan dat dit in de buurt van Ede is.

Timothee

Actief lid
Ik heb ook even in de omgeving Heerlen geïnformeerd:

- In Hoensbroek bij RS Cleaning kost het 40 euro excl. BTW voor het laten "impregneren".

- In Brunssum (ben de naam van het bedrijf even kwijt) kost het 90 euro incl. BTW voor cleaning én impregneren.

Waarom dat cleanen zoveel moet kosten weet ik niet...ik weet niet of de coating bij beiden hetzelfde is.

SkodaMan

Actief lid
Re: Vuilafstotende toplaag Eminent Ivory bekleding

Bij mij is eerst het hele interieur gereinigd en daarna geïmpregneerd. Voor € 100 ex btw dus.

aLo

Nieuw lid
Re: Vuilafstotende toplaag Eminent Ivory bekleding

Ik heb in Zoetermeer bij ADA Car Cleaning geinformeerd en die wilden 110 euro (in btw) voor alleen het impregneren hebben ! /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

Ik ga nog ff verder bellen....

Bovenaan Onderaan