VW Caddy BM 1.6Tdi DSG-7

Noord26

Forumguru
Vandaag heeft mijn vader zijn Skoda Fabia II Greenline 1.2Tdi ingerolen, tesamen met een aantal jaren oude 1.9 Tdi Caddy. Hij heeft de ruimte van een Caddy nodig vanwege fietsenvervoer achterin. En hij wilde persee een automaat.

De Skoda Greenline is anderhalf jaar oud en hij kreeg er nog 15K voor terug (nieuw totaal 16,7K gekost)! Caddy had hij 2 jaar geleden gekocht voor 9K en kreeg er nu voor terug: ook 9K. Dat is lekker handelen.

Wat heb ik mij verbaasd over de combinatie van de 1.6Tdi en de DSG-7 bak. Fantastisch allert en als je beheerst rijdt een zeer aangenaam verbruik- vergelijkbaar zelfs met de Fabia Greenline in de praktijk! Waarom is het niet mogelijk om de 1.2 Tdi te koppelen aan een dergelijke transmissie vraag ik mij af? Zoveel meer auto..

;)

Noord26

Forumguru
Zo even een aanvulling..

Mijn vader heeft inmiddels de eerste tank leeg gereden. Op aanraden van de lokale garage heeft hij voornamelijk in de 'S' stand gereden om alles toch tamelijk stevig in te rijden, schijnt beter te zijn? Het gemiddelde verbruik gaf volgens de BC daarop 4,8 liter op 100km aan. Dat is dus met een niet ingelopen motor, ruim 1500kg auto en automaat reeds zuiniger als waar hij voor opgegeven is! Hoe kan dat dan ivm een GL waarbij niemand echt in de buurt komt van de opgegeven verbruikswaarden met een normale rijstijl?

Fantastische kar met een opvallend laag verbruik. Meest prettige combinatie van motor en versnellingsbak die ik ooit heb gereden, zeker tov het verbruik.

hemi24

Forumguru
De 1.6 TDI heeft mij 150.000 km lang niet kunnen bekoren, totdat ik vrijwel dezelfde auto reed met DSG-7.

Daarom ben ik het helemaal met je eens: 1.6TDI + DSG-7 is een voorbeeldige motor + versnellingsbak combinatie, waarbij alle tekortkomingen van dezelfde motor met handbak ineens wegvallen!

Noord26

Forumguru
Ik snap het toch al niet. Mijn vader rijdt elke dag hetzelfde traject op dezelfde tijstippen.

Met zijn GL deed hij elke tank 1:23 a 1:24 gemiddeld. En die is opgegeven voor 1:29,4.
De Caddy is opgegeven voor 1:18,5 gemiddeld. En hij rijdt er nu reeds (motor nog geen eens ingelopen) 1:20,8 mee. In de sportstand van de automaat! En die auto weegt ruim 1500kg.

De variabelen van andere rijder of traject zijn exact hetzelfde gebleven.

Schiet mij maar lek! :confused:

Wanneer komt er een Fabia GL met DSG-7?! Ben ik de eerste klant..

andrehj

Forumguru
Mijn vader heeft inmiddels de eerste tank leeg gereden. Op aanraden van de lokale garage heeft hij voornamelijk in de 'S' stand gereden om alles toch tamelijk stevig in te rijden, schijnt beter te zijn? Het gemiddelde verbruik gaf volgens de BC daarop 4,8 liter op 100km aan.
Wat was het berekende verbruik? Want die BC's zijn notoir optimistisch (bij mij zo'n 6%).

Bovenaan Onderaan