VW Cross Polo

LenK

Forumguru
Alleen visuele aanpassingen

d81b4f5fd7774c17d47cc078a7e20f3f.jpg

38be4fa2cc59b5dd90900debab8ca9a4.jpg

9edbe85721654c4aeaad619100b4cf25.jpg

En weer die lelijke simpy armsteun in een mooi interieur !
a453e3ee85eb9b7a71105def91c942f3.jpg

Falcon

Donateur
Ik vind hem eigenlijk wel geslaagt.. alleen die pook en die armsteun kunnen in mijn ogen niet. :)

Constant

Erelid
Zonder meer een hele mooie auto! Maar is hij nog steeds alleen als 2WD leverbaar of is er inmiddels een 4WD?

hemi24

Forumguru
Mooie wagen!

@Constant, op deze bodemplaat (vooralsnog) geen 4motion...

Wellicht komt de A1 als Quattro?!?

Delight

Actief lid
Wederom een wannabe 4wd...
Wat sommige mensen zien in dat extra plastic....ik weet het niet.

hemi24

Forumguru
Afgezien van de afgelopen weken: wanneer heb je in dit formaat auto 4x4 nodig?!?

Uitzien is in dit segment belangrijker dan presteren!
Ik vindt 'm er heel mooi uitzien, lekker stoer voor op de parkeerplaats bij de supermarkt, en ook nog aardig winkelwagenproof met al die plastic rondom...

TL@

Forumguru
De gewone is veel mooier.

Die armsteun is idd wel passé, is dezelfde als in de Golf IV van jaaaren terug.

Hetzer

Forumguru
Hier een test, van de CrossPolo met een wel een heel mooi kleurtje

De Volkswagen Polo is een volwassen auto. Wellicht is hij voor een compacte auto iets té volwassen. In deze klasse verwacht je iets vrolijks en misschien is de Polo daarvoor iets te serieus. Dat is vanaf nu op te lossen door dan maar de CrossPolo te bestellen. Die is nog net zo volwassen als iedere andere Polo, maar dan met een jeugdige look. Wij konden een rondje met de nieuwe 1.2 TSI maken.

2ziat79.jpg

Iedereen weet natuurlijk dat de CrossPolo in het terrein nauwelijks meer te vertellen heeft dan een gewone Polo. Met zijn iets grotere bodemspeling zal de CrossPolo op een onverharde weg iets verder komen, maar zoiets als vierwielaandrijving zoek je tevergeefs. Deze auto koop je gewoon omdat je valt op zijn opgeleukte uiterlijk, dat vooral door de met kunststof verbrede spatborden, de dakrails en de forse voorbumper bepaald wordt. Zoals in zoveel gevallen is hier ook weer het advies om de auto in een flitsende kleur te bestellen. Daar wordt hij net even wat leuker van.

Tijdens het rijden is meteen duidelijk waarom we de Polo zo waarderen. Ook de CrossPolo voelt zo vertrouwd en stevig aan. Het woord ‘volwassen’ is al gebruikt en dat is precies het juiste woord om het gevoel mee te verwoorden. Je krijgt nooit het gevoel in een auto uit de compacte klasse te rijden en om het nog duidelijker te maken: voor sommige mensen zal de Golf overbodig worden. Hij rijdt en stuurt als een grotere auto en de nieuwe 1.2 TSI doet aan dat gevoel lekker mee. Een heerlijk soepel blok, dat de 1.6 16V die hij vervangt meteen uit het geheugen wist. De geblazen 1.2 is veel zuiniger en rijdt vele malen fijner. Altijd ruim voldoende kracht en over de gehele linie maakt hij de CrossPolo ook qua rijden tot een vlotte bak. De zeventraps DSG die in onze testauto zat, is al vaak genoeg geroemd en ook met de 1.2 TSI schakelt hij altijd ongemerkt en zoals je zelf ook zou schakelen. Enig puntje van kritiek is dat de 1.2 TSI met DSG wel érg gretig is: met iets meer gas dan normaal wordt er een paar verzetten terug geschakeld en de CrossPolo schiet er met spinnende bandjes behoorlijk vandoor. Iets teveel van het goede.

Dat iets te speelse karakter past ook niet echt bij de wegligging van de CrossPolo. Deze avontuurlijke Polo is - net als de gewone Polo - simpelweg niet gericht op sportievelingen: voor die mensen is er binnenkort de GTI. Ook de CrossPolo onderstuurt snel en erg veel feedback geeft het onderstel ook niet. De auto is vooral comfortabel bedoeld en dat is hij dan ook zonder meer. De flinke 17 inch banden zorgen er wel voor dat de CrossPolo iets gevoeliger en strakker stuurt dan een doorsnee Polo en uiteraard ook hier weer met dat heerlijke stuurtje uit de Golf VI. À propos interieur: de CrossPolo kan optioneel van frisse interieurkleuren voorzien worden. Hier geldt hetzelfde als voor de exterieurkleur: zie af van standaard zwart of grijs en kies voor oranje of gele bekledingsaccenten. Overigens is de CrossPolo standaard voorzien van sportstoelen en die zitten een stuk lekkerder dan de exemplaren uit de standaard Polo.

Goedkoop is een CrossPolo allerminst. Dat is geen verrassing, want ook een normale Polo wordt geenszins voor spotprijzen aangeboden. Het feestje van de CrossPolo begint vanaf 18.690, maar daarvoor is hij wel luxe uitgerust met standaard bijvoorbeeld het 17 inch lichtmetaal zoals op de foto’s, airconditioning, cruise control en een lederen stuur en pookknop. Je krijgt er net zo’n volwassen auto mee als met de doorsnee Polo, maar dan met iets meer eigenzinnigheid en karakter.

bron, rijtesten.nl

E

Ex-lid 2926

Mooie auto. Lekker stoer en dik uiterlijk. Bij de dealer in mijn dorp staan er twee in de showroom, waaronder een zwarte. Ik zou hem alleen zonder dakrails willen hebben. Die vind ik eigenlijk alleen op stationcars passen.
Als ik trouwens zo'n aangeklede Polo naast een basis Golf VI zie staan zou de Polo voor mij 1e keus zijn.

sitechris

Donateur
ik zie het nut niet van zulke autootjes. Kost fors meer, maar het rijdt echt niet beter als een gewone Polo. Ergo....mindere prestaties en meer verbruik krijg je op de koop toe. Plus dat ik de looks te vrouwelijk vind. Als kerel wil je hier toch niet in gezien worden???

Heb 4 jaar een VW Cross Polo diesel gereden ga nu Skoda Yeti rijden.
Reden ruimte gebrek in de Polo.

Ik blijf deze Cross Polo een hele mooi en leuke auto vinden, vrouwelijk uiterlijk valt in de zwarte versie wel mee vind ik. Maar goed ben ook een vrouw dus heb er nooit moeite mee gehad. Vooral in het begin erg veel bekijks mee gekregen hahaha.

Het ging me aan het hart om em in te ruilen...... daarom heeft het ook bijna 1 jaar geduurd....

Nu gaan we voor ruimte maar de Cross Polo/Golf blijven errug mooi!! Nadruk op mooi, practisch minder.... maar dat weet je van te voren.

@wasmachineman --> nee hoor echt niet, dit is de eerste keer dat ik me op een autoforum aangemeld heb...

ben verder alleen actief op www.barfplaats.nl onder Bien forumnaam

maar denk wel dat het een goed idee de cross polo of cross golf rijders naar de Yeti te laten overstappen, meer auto en meer smoel voor minder geld... en qua degelijk doen ze zeker niet aan elkaar onder als je het mij vraagt.

Bovenaan Onderaan