Alleen toch weer zo jammer dat je dan een dakkoffer of een aanhanger nodig hebt om es wat kwijt te kunnen.
Dat is ook een beetje het kenmerk van de Golf: hij doet alles heel behoorlijk, maar blinkt nergens in uit. Een Leon is sportiever, een V40 heeft een fijner interieur, een Octavia is veel praktischer als gezinsauto, en als je alles wat er met proppen in een Golf past, in een Skoda mikt, laat 'ie een beschaafd boertje, staat er op het display "... zo, dat was lekker. Waar is het voorgerecht?"
En alle drie heb je voor minder.
Om die reden vraag ik me altijd af wat dan de doelgroep is die door de standaard-Golf bediend wordt. Met meer gerichte versies als de GTI snap ik het dan wel weer.
Maar ja, er rijden er genoeg rond, dus ik zal wel iets niet snappen. Zal met marketing te maken hebben.
En die rammeltjes? Dat is zooo 1990. Ik heb een Octavia uit 2012, met 135.000 km. Zonder rammeltjes, gebladderde pook en gammele knopjes. En daarvoor had ik een Citroën uit 2008, die bij 190.000 km ook rammel- en bladdervrij was, en waar ook alle knopjes nog gewoon aan zaten.
Ik zit nu even terug te denken... wat was de laatste auto die ik had met een ècht (dus niet op te lossen met het aandraaien van een schroefje) rammeltje? Dat was denk ik de laatste XM. Die had 320k op de teller staan toen ik er afscheid van nam. En het rammeltje? Gefixt met een stukje tochtstrip in de ophanging van de hoedenplank.