VW Golf 7 Variant 1.4 tsi Highline

etjuh

Lid
Hallo allemaal,

We hebben onze Octavia 2 ingeruild voor een Golf 7 Variant 1.4 tsi Highline met 24.000km op de teller. Overgenomen van schoonvader. De Skoda hebben we kunnen inruilen op een nieuwe bmw die hij gekocht heeft waardoor het bedrag wat we bij moesten leggen wel erg interessant werd.

Het is een behoorlijk complete uitvoering.

Xenon plus verlichting met automatisch grootlicht
Discover pro navigatie met verkeersbordenherkenning
Alcantara bekleding. Highline stoelen
Led verlichting interieur
ACC
Boordcomputer premium
20150720_184125241_iOS.jpg

20150720_183901141_iOS.jpg

20151004_093432562_iOS.jpg

Erg blij met onze nieuwe aanwinst. Rijdt heerlijk. Stil en comfortabel.

Verdere wensen zijn ooit een keer chiptuning. Bij een van de gerenommeerde chiptuners. En liefst een keer wat grotere velgen. 16inch lijkt wel erg ielig onder een Golf 7. Maar voorlopig laten de financiën dat niet toe. Moet wat te wensen overblijven :D

dirk27

Forumguru
Is een mooie uitvoering!
De Golf 7 zit toch net iets beter binnenin dan een O3. Een vriend van mij heeft een basis Golf 7, en daar zijn de stoelen wat steviger. Ook voelt het interieur net iets klassevoller aan hoewel dat het geval is als je heel streng bent.

Hoe zijn de stoelen vergeleken met je O2?

andrehj

Forumguru
En liefst een keer wat grotere velgen. 16inch lijkt wel erg ielig onder een Golf 7.
Mooie uitvoering! Hoe bevalt dat alcantara?
En maak je niet druk over die 17", op de looks na hebben 16" wielen louter voordelen:
  • Lager verbruik
  • Comfortabeler
  • Goedkopere banden
  • Minder kans op stoeprandschade bij inparkeren
  • Minder kans op een kapotgereden wiel / lekke band als je door een gat in de weg stuitert.

etjuh

Lid
Mooie uitvoering! Hoe bevalt dat alcantara?
En maak je niet druk over die 17", op de looks na hebben 16" wielen louter voordelen:
  • Lager verbruik
  • Comfortabeler
  • Goedkopere banden
  • Minder kans op stoeprandschade bij inparkeren
  • Minder kans op een kapotgereden wiel / lekke band als je door een gat in de weg stuitert.

Daar heb je gelijk in dus voorlopig vind ik het ook nog wel prima met deze velgen.

De alcantara stoelen bevallen tot nu toe goed. Deze highline stoelen hebben erg veel zijdelingse steun. Meer dan dat ik in de o2 had. Maar moet eerlijk zeggen dat de O2 ook meer dan prima stoelen had. Dat zie ik wel eens anders. Vind vooral het een groot verschil qua geluidscomfort en het onderstel absorbeert oneffenheden wat geraffineerder en het luxe gevoel qua afwerking. Ik mis alleen wel m'n 160pk 1.8 tsi. Deze heeft 122pk. Voor standaard gebruik vlot zat en hartstikke soepel maar je mist toch bovenin wel flink wat. Daarom misschien maar keer chippen bij JD of VAG techniek. Dan zit ie ook rond 160pk.

andrehj

Forumguru
Veel 1.8 TSI's zitten standaard al ver boven de 160 pk. De mijne had af-fabriek al 186 pk:yeah:. Dus er zal altijd wel een gaatje met de 1.4 blijven.
Overigens is dat ook maar relatief: In de file of gewoon cruisend op de snelweg merk je niets van dat verschil, terwijl ja van het luxere interieur of de betere geluidsdemping altijd genot hebt.
Voor een eventuele toekomstige S3 zou bij mij de keuze dan ook vallen op een fully loaded exemplaar, maar wel met een 1.4 motor.

MarcoO2

Forumguru
Ik ga ook na 2 1.8TSI's (waarvan de eerste getuned tot zo'n 230 pk) terug naar de 150pk 1.4tsi. Ben benieuwd hoe groot het gat gaat zijn. Maar inderdaad, de totale auto maakt dat meer dan goed. Mooie golf!

Bovenaan Onderaan