Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Stoer wagentje hoor... ik vind die bekleding ook juist wel wat hebben (maar dat komt door mijnnostalgische gevoelens bij een Golf II GTI). De cockpit heeft een mooie, stoere uitstraling.
ben het met Race Eend eens, liever de 1.8 of geknepen 2.0 TFSI onder de kap. Maar verder vind ik de Polo GTI een mooie bak. Mooi interieur, fijne motor, allround onderstel en ziet er prima uit. Helaas zal de prijs wsnl wel tegenvallen en kom je met een paar opties (xenon, navi, pdc) ongetwijfeld boven de 30k uit.
Geknepen motoren vind ik niet echt bij het karakter van zo'n auto horen. Verwacht juist een wat opgepepte versie. Ik begrijp wel dat dit minder ruimte voor tuners laat. Een 1.8 TSI had ook wel gemogen.
De bekleding is wel een historisch accent, maar mooi vind ik het niet. Verder een leuke auto. Deze generatie Polo is wat mij betreft heel geslaagd.
wel jammer van de Polo dat automaat standaard is. Wat is er mis met een conventionele handbak. Als klant bepaal ik zelf wel of ik wel of niet wil schakelen.
Achterhaald. Alle snelle auto's hebben tegenwoordig een automatische bak. Schakelt vele malen sneller dan je zelf kunt en je kunt de handjes aan het stuur houden. Wel zo handig als je die bergpas aflkomt. Rijplezier is voor mij alles behalve het schakelen met een pook en een koppeling.
Nadeel van automaat is dat de automaat nog wel eens schakelt / of juist niet op moment dat je het niet wilt. Zeker als je een bergpas op- of afknalt.
Grote nadeel van de VAG DSG bakken. Als je in handmatige stand gaat rijden en je op trekkracht (lage toeren volgas) wilt accelereren, schakelt de bak toch gewoon terug. Vind ik echt superfrustrerend! Is iig bij de DSG 6 het geval, weet niet of dit ook geval is bij DSG 7.
Wat ik verder ook leuk vind aan schakelen is dat ik iedere schakelpoging altijd zo goed mogelijk wil doen. Schakel je vlekkeloos, heb ik altijd klein geluksmomentje. Dat zorgt voor extra Freude am Fahren bij mij . Schakelen verhoogt imo de betrokkenheid bij het rijden.
Dat de bak bij standje manual toch schakelt is inderdaad een manco. Mijn bak doet dat ook maar alleen bij de-accelereren, dan valt ie terug in de versnellingen. Dus als ie in de hoogste versnelling staat en ik ga stilstaan dan staat de bak weer in 1.
Tijdens accelereren bemoeit ie zich nergens mee.
Maar ik gebruik manual -behalve om af en toe weer eens een keer te proberen- nooit. Heeft geen toegevoegde waarde voor mij.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.