VW stopt in Amerika met de levering van 1.8TSI motoren en DSG

CDK

Forumguru
Dat is erg opmerkelijk nieuws! Net als jij ben ik erg benieuwd naar de reden en of dat ook voor de Europese markt gevolgen gaat hebben....

Noord26

Forumguru
Altijd fijn een leverancier die zonder overleg een o-ring wijzigt welke buiten specificaties valt waardoor in extreme gevallen de auto door de combinatie van deze motor en bak vlam kan vatten..

kobayashi

Nieuw lid
De 1.8 TSI in de Octavia 3 is zo'n EA888...
Ik heb die in bestelling staan met DSG, morgen de dealer eens lastigvallen...

Eriks maakt helemaal niks.

Over Eriks: De activiteiten van ERIKS bestaan uit de inkoop, opslag, veredeling, distributie en verkoop van een hoogwaardig en breed assortiment werktuig-bouwkundige componenten.

Dozenschuiver dus.

Petrolhead

Forumguru
Uiteraard komen alle o-ringen uit Azië, stansen van bepaalde producten doen ze wel zelf, assemblage van slangen /koppelingen e.d. Verder is er ontzettend veel technische kennis in huis om oplossingen op maat maken voor de klant.

Eriks maakt helemaal niks.

Over Eriks: De activiteiten van ERIKS bestaan uit de inkoop, opslag, veredeling, distributie en verkoop van een hoogwaardig en breed assortiment werktuig-bouwkundige componenten.

Dozenschuiver dus.

Eriks maakt zeer zeker wel wat, meer dan menigeen vermoed. Echter geen O-ringen.....

Cordoba

Forumguru
Eriks was oorspronkelijk een Nederlandse fabrikant, maar productie is inderdaad voor de meeste producten naar Azie gegaan (ingekocht). Ik weet uit eerdere jobs, dat ze ook O-ringen volgens klanten spec speciaal maakten, ook 1 exemplaar of enkele exemplaren. Een dikke 10 jaar terug, kon je gewoon een O-ring bestellen waarbij je uit een aantal materialen kon kiezen, zelf de snoerdikte (zeg maar de dikte van het rubber) en de diameter van de O-ring opgeven volgens eigen specificatie. Voor bijvoorbeeld vacuum systemen, is dat niet onbelangrijk: speciale vacuumapparatuur, gebruikt soms rubber/viton O-ringen met een diameter van bijv. 60 cm en een snoerdikte van 2,12 mm, en in een heel apparaat zit dan maar 1 zo'n ring, dus eens in de zoveel jaar moet je die vernieuwen.

sitechris

Donateur
Los van de toeleveranciers blijft VAG verantwoordelijk voor de inmiddels belabberde betrouwbaarheid op motorisch gebied. Iemand nog een kettinkje in de aanbieding?

Bovenaan Onderaan