VW stunt met prijzen

sitechris

Donateur
VW is flink aan het snoeien in de prijzen. De VW Golf wordt qua prijs bijna een Skoda. Zo zijn de basisprijzen voor veel modellen met 2000 euro of meer verlaagd, ook bieden ze allerlei aantrekkelijk geprijste paketten aan. Zo hoef je dus niet dure, afzonderlijke opties te bestellen. Zie www.volkswagen.nl
 

!Škoda!

Actief lid
VW is flink aan het snoeien in de prijzen. De VW Golf wordt qua prijs bijna een Skoda. Zo zijn de basisprijzen voor veel modellen met 2000 euro of meer verlaagd, ook bieden ze allerlei aantrekkelijk geprijste paketten aan. Zo hoef je dus niet dure, afzonderlijke opties te bestellen. Zie www.volkswagen.nl
Zou VW dan eindelijk inzien dat ze te duur zijn voor hetgeen ze bieden?
Pas op: in 1998 hadden ze ook goedkope golfjes: een 6000 gulden (nostalgie :) ) goedkoper als de jaren ervoor. Klein probleempje: er zat voor dat geld geen motor in, moest je duwen....... Ook andere dingen waren niet standaard: een normale verwarming kostte iets van 100 gulden, een verwarming met airco 900 gulden etc...
Kortom je kocht een carosserie, en moest er minimaal 8 of 9.000 gulden bijtellen om ermee te rijden.

Lijkt er nu op dat dit nu niet het geval is, maar ik ben sceptisch (is de slurptax wel bij de prijs in? of iets anders)
 

LenK

Forumguru
Zo gaat Skoda het weer moeilijk krijgen.

Dit had ik in een ander draadje ook al geschreven.
Octavia over zijn hoogte punt en Roomster en Fabia die niet echt aanslaan was al weinig reden tot optimisme. Nu is er ook de prijsconcurrentie van VW bij gekomen.
 

Roel

Lid
Dit had ik in een ander draadje ook al geschreven.
Octavia over zijn hoogte punt en Roomster en Fabia die niet echt aanslaan was al weinig reden tot optimisme. Nu is er ook de prijsconcurrentie van VW bij gekomen.

Dus Skoda: omlaag met die prijzen (dan komt die nieuwe RS in het vizier)!:rockon:
 

Fabia

† In Memoriam
Dat wordt lastig voor Skoda. De Polo 1,4-liter Comfortline, om maar eens een dwarsstraat te noemen, kostte voorheen 17.425 euro, nu staat hij in de prijslijst voor 15.490 euro. Een vergelijkbare Fabia 1.4 Ambiente kost € 15.445.
 
Ik ben benieuwd of Skoda de prijzen ook aanpast. Voor mensen die een nieuwe auto kopen is het gunstig.
Wij hebben in augustus 2007 een Nieuwe Skoda Roomster gekocht. Een paar maanden geleden is de Skoda Roomster in prijs verlaagd. Ik benieuwd wat de gevolgen zijn voor de inruilprijs over een paar jaar als Skoda de prijzen weer verlaagd.
 

Wallie

Lid
Ik ben benieuwd of Skoda de prijzen ook aanpast. Voor mensen die een nieuwe auto kopen is het gunstig.
Wij hebben in augustus 2007 een Nieuwe Skoda Roomster gekocht. Een paar maanden geleden is de Skoda Roomster in prijs verlaagd. Ik benieuwd wat de gevolgen zijn voor de inruilprijs over een paar jaar als Skoda de prijzen weer verlaagd.
Neuh, die Roomster is niet verlaagd, er zijn gewoon wat opties uitgehaald (Sport versie is bijv vervangen door de Dynamic, waar minder op zit, dus goedkoper).
 

LenK

Forumguru
Ik ben benieuwd of Skoda de prijzen ook aanpast. Voor mensen die een nieuwe auto kopen is het gunstig.
Wij hebben in augustus 2007 een Nieuwe Skoda Roomster gekocht. Een paar maanden geleden is de Skoda Roomster in prijs verlaagd. Ik benieuwd wat de gevolgen zijn voor de inruilprijs over een paar jaar als Skoda de prijzen weer verlaagd.
Skoda heeft de prijzen inderdaad aangepast, zodat de prijsverlaging die mogelijk was grotendeels ongedaan is gemaakt.

Bij alle extra's hebben ze de basisprijs zo aangepast dat de eindprijs hetzelfde blijft.

En wat denk je van een VW koper. Die zal zich wel helemaal lekker genaaid voelen als ie ineens prijzen van een paar mille lager ziet.
 

Fabia

† In Memoriam
Dit had ik in een ander draadje ook al geschreven.
Octavia over zijn hoogte punt en Roomster en Fabia die niet echt aanslaan was al weinig reden tot optimisme. Nu is er ook de prijsconcurrentie van VW bij gekomen.

Als je naar de verkoopcijfers van de maand januari kijkt valt het nog wel mee.

Met ruim 66.000 exemplaren is de afgelopen januarimaand beduidend minder dan dezelfde maand in voorgaande jaren. Een jaar geleden werden 3.000 auto’s meer op de weg gezet. Blijkbaar wachten consumenten toch even de nieuwe belastingmaatregelen af die vanaf 1 februari actief zijn geworden. Waarschijnlijk terecht, want de populaire versies uit het lagere en middensegment zijn veelal goedkoper geworden.

pos merk 2008 (t/m januari) 2007 (t/m januari)

18 17 Skoda 1.381 2,09 1.564 2,26


pos merk & type 2008 (t/m januari) 2007 (t/m januari)

25 24 Skoda Octavia 701 1,06 829 1,20

45 52 Skoda Fabia 491 0,74 512 0,74

110 95 Skoda Roomster 148 0,22 184 0,27

174 169 Skoda Superb 41 0,06 39 0,06

Bron: Autoweek.

De Fabia doet het helemaal nog niet zo slecht en de Combi komt pas met een paar weken.
 

LenK

Forumguru
De Fabia doet het helemaal nog niet zo slecht en de Combi komt pas met een paar weken.
Dat ben ik niet met je eens.

We hebben het nu wel over de nieuwe Fabia en vorig jaar nog over de oude Fabia.
Zo'n nieuw model moet zou nu moeten pieken anders wordt het moeilijk (vgl Roomster).
Ondanks het oude model werden er vorig jaar nog meer verkocht.
Na de 1e jaarwisseling na zijn introductie werd de Fabia I het best verkocht. Daarna is de verkoop gedaald ondanks het toevoegen van Combi.
Met de introductie van de Fabia II is tot nu toe de opleving van de verkoop achterwege gebleven.

Het zou kunnen dat de nieuwe Combi de Fabia kar gaat trekken. Dat is afwachten.
 
Bovenaan Onderaan