VW Up! Highline

elcocheSKODA

Actief lid
up.jpg

Tsja, na eerst in Duitsland te hebben proefgereden in de up!, is deze week een contract getekend voor de aanschaf.
De 107 waar mijn vrouw hoofdzakelijk in rijdt, gaat er ergens rond april 2012 uit.

Even enige specs:
75 pk VW up! Highline
Executive pakket (maps + more, Climatic)
Drive pakket (cruise control, PDC achter, boordcomputer 'Plus")
Dynamic pakket (16 inch lichtmetaal, sportonderstel en 65 % getinte ramen achter)
plaatsbesparend stalen reserve wiel

End last but not least, Candy white exterieur en white dashpad binnen.

van_der_P

Senior Member
Proficiat met de aanschaf van de Up, zal wel een van de eerste zijn.
De auto is in NL aangeschaft of in D ?
Veel veilig kilometers.

elcocheSKODA

Actief lid
Gefeliciteerd met de Up. Je wilde niet wachten tot de Citogo uit is?

Neen, redenen zijn:

1. Het is nog steeds onduidelijk wanneer de Citigo in Nederland leverbaar wordt. Door verandering van BPM, gaat bij een CO2 uitstoot van 108, per 1-7-2012 de 75 pk versie 606 euro aan BPM betalen.
2. Peugeot is aan het stunten met de 107 (dus moeilijker voor een aantrekkelijke prijs in te ruilen).
3. Er is een nieuwe kleine Peugeot op komst (lagere inruilprijs).
4. Misses vondt op foto's de up! mooier dan de Citigo.
5. De 107 moet op beurt in April 2012 (een onderhoudsbeurt uitsparen, dus).

Maar vooral, verkocht door het uiterlijk en heerlijk rijgedrag van de up!

Noord26

Forumguru
Wilde al zeggen: een onderhoudsbeurt van een 107 kost je net zoveel als een rondje supermarkt? Die nieuwe Peugeot op komst, laten we het er op houden dat het een goede verkoper is geweest?
Zijn er ook andere opties als een Alto, Twingo, etc overwogen? Want ik zie dat dit karretje met opties toch behoorlijk wat geld aan tikt.

Verder vind ik het een mooi karretje voor de booschappen! Maar voor dat geld zijn er legio andere opties.

Gefeliciteerd met de aankoop! Wanneer staat hij op de stoep?

elcocheSKODA

Actief lid
Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.

Onderhoud 107 kost bij 2 jaar en 30000 km 261 euro. Lijkt me toch iets meer dan een rondje supermartk. Maar ja dat is dan perceptie.

Dat er iets met de 107 gaat gebeuren heb ik van een Peugeot verkoper.

Als grote VAG-liefhebber, zijn er geen andere opties dan een VAG-auto overwogen.

Het is een auto voor de misses. Zij heeft hiervoor gekozen. Zelf had ik voor dit geldt een Fabia/Polo/Ibiza overwogen.

Levering wordt maart/april 2012

E

Ex-lid 2926

Leuke auto die UP. Heb er in Frankfurt tijdens de IAA heel wat gezien. Heb er natuurlijk ook even in gezeten. Prima zitpositie en heel mooi afgewerkt. En over die prijs; ik heb thuis nog een paar Duitse autobladen liggen waarin de 75 pk versie van de Up werd getest. En dan niet een kale uitvoering, maar met allerlei opties. Die kwam in Duitsland al op € 14000 en belandde daardoor al bijna op Polo niveau. Het is natuurlijk ook al een heel volwassen auto.
En Peugeot is flink aan het stunten met de 107. En dan kan het best zijn dat er binnenkort een facelift of misschien wel een geheel nieuw model op de markt komt, maar een nieuwe 3 deurs 107 rijklaar voor de deur, inclusief airco voor €8000 is wel heel erg scherp. Er staan op de advertentiesites heel wat gebruikte 107's voor nauwelijks minder.
Deze week kreeg ik van de dealer een nieuwe Ford Ka mee als leenauto. (Broekhuis Hoogeveen is Volvo, Ford en Skoda dealer) Vond ik ook een erg leuke auto met lekker veel ruimte voorin en een mooi interieur. Het reed ook prima. En een nieuwe met airco rijklaar voor € 9300. Ze vertelden dat binnenkort de nieuwe Citigo in de showroom komt. Ben dan benieuwd naar de prijs.

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij komt er een geheel nieuw model van de 107. De VW dealer in Krimpen organiseert op 29 december een preview van de UP. Kan ik 'm eindelijk eens in het echie zien.

Bovenaan Onderaan