Waar dient het voor?

Toch maar eens de vraag stellen!

Rijdt een Fabia 1 met 2.0L motor uit 2005 sinds ik hem kocht zit er iets wat mij zo af en toe
bezig houdt namelijk een slangetje vastgemaakt met 'sticky gum'.
Het zit bovenop een dikke pijp en gaat richting de motor/bougie lijkt het
en als je het ene beetje heen en weer beweegt hoor je lucht sissen.

Foto's lijken mij handig :thumbsup:

Wie heeft werkplaats tekening van dit type motor 2,0L/2005?

mvg rené.
 

Bijlagen

  • 2014-01-31 11.43.20.jpg
    2014-01-31 11.43.20.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 125
  • 2014-01-31 11.43.31.jpg
    2014-01-31 11.43.31.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 120
  • 2014-01-31 11.43.41.jpg
    2014-01-31 11.43.41.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 115

Desperado

Forumguru
Een vacuumslangetje die kapot is gegaan en goedkoop gerepareerd is denk ik. Mogelijk moet je die hele dikke buis wel vervangen als je het weer netjes wilt hebben en hebben ze het daarom zo gedaan.
Niet verkeerd btw, een 2 liter in een Fabia.
 
Desperado dank voor je antwoord.
Tijd geleden zei dealer dat ook hele buis vervangen kost alleen heel veel nieuw!
Maar waarvoor slangetje was kwam er niet als uitleg!
Vast belangrijk slangetje?
 

Desperado

Forumguru
Ehm...ja, volgens mij wel. Ik ben er niet zo in thuis, maar ik heb wel eens problemen meegemaakt in de garage die veroorzaakt werden door een simpel lekkend vacuumslangetje. Stotteren, niet blijven lopen, moeilijk aanslaan enzo.
 

Skoda_Fan

Actief lid
Dit lijkt inderdaad op een reparatie! Zie foto van onze oude 2.0L Fabia. Hier een gewone aansluiting.
Zie ook de dikke aanzuigbuis + mond (heb ik nog liggen!) naar het filter huis. Dit is een mod van de Fabia TDI RS. Geeft wat meer response! Zie ook de pre-mod aanzuigbuis.
 

Bijlagen

  • Fabia 2L.jpg
    Fabia 2L.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 72
  • Luchtslang 20a.jpg
    Luchtslang 20a.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 68
hmmm motor stottert weleens en starten na een dag stilstaan wil ook niet echt lekker zeker als het koud is geweest, terwijl als motor warm is niet.
Toch maar eens werk van gaan maken dan!
 

ertromp

Forumguru
@renew40 : Afhankelijk van je motorcode schat ik in dat de buis waar je het over hebt, die dikke die aangesloten zit op de luchtmassameter ca. €40,- zal kosten inclusief de BTW.

Post anders hier je motorcode en er zijn zat forumleden die dan het onderdeelnummer en bijbehorende prijs kunnen aangeven.
 

Joske

Forumguru
@renew40 : Afhankelijk van je motorcode schat ik in dat de buis waar je het over hebt, die dikke die aangesloten zit op de luchtmassameter ca. €40,- zal kosten inclusief de BTW.

Post anders hier je motorcode en er zijn zat forumleden die dan het onderdeelnummer en bijbehorende prijs kunnen aangeven.
niet zo moeilijk Erik, er is er namelijk maar 1 in dat bouwjaar met een 2 liter ;)

volgens mij is het een AZL
 

Joske

Forumguru
volgens mij is het nummertje 14 dat je dan moet hebben, de buis in zijn geheel, met een richtprijs van €33 (dat ik kan zien natuurlijk..)
(ben niet geheel zeker, dus commentaar is welkom! ;) )


Naamloos.jpg
 
Joske dank voor je antwoord.

Grappig om te lezen in die lijst dat het speciaal voor auto's is in koude landen!
Zie het kleine stukje ook net onder cijfer 13 zitten waar de gum omheen zit.

Als ik het inmiddels ook goed begrijp wil de motor ook niet lekker
lopen als er via de gum valse lucht wordt aangezogen merk weleens dat de motor
tijdens de koude start beetje bibbert,
nee niet van de kou :D....

Ook is er geen verhoogd toerental tijdens de eerste start aanwezig klopt dat?
 
Bovenaan Onderaan