Waar is de O2 het goedkoopst

LenK

Forumguru
Kwam verzeild op Skoda Luxemburg en wat zag ik daar:
De RS benzine € 24310 en de diesel € 24990 (prijslijst RS)
Dat is toch wel heeeeeeeeel erg aantrekkelijk. En na aankoop komen daar ook nog die heerlijke brandstofprijzen in Luxemburg bij.
Eeeeeeeee-migreren, emigreren, emigreren

(NL prijzen benzine € 33995 diesel € 36375, behalve het mega absolute verschil zie je in NL ook de enorme opslag bij de dieselversie)

Wat doen ze in Luxemburg goed en hier in NL fout, dat wij zo gemolken moeten worden om dat staatskas gevuld te krijgen?
 

Matra_Murena

Actief lid
Eurocent van Bos....
icon8.gif
 

joergarms

Senior Member
Het is verschrikkelijk wat wij hier als hardwerkende burgers moeten afdragen naar de bodemloze schatkist in Den Haag.
Mijn ouders hebben toevallig vorige zomer een gloedjenieuwe camper gekocht.
Op DUITS kenteken wel te verstaan.
Over een maand wordt ie ingevoerd, dan is ie 12 maandjes oud.
Alles bij elkaar scheelt het een mooie 16.000 euro die we minder hoeven te betalen.
Nou daar heb ik wel een jaartje duits nummerbord voor over hoor.
 

SkodaMan

Actief lid
Het is verschrikkelijk wat wij hier als hardwerkende burgers moeten afdragen naar de bodemloze schatkist in Den Haag.
Mijn ouders hebben toevallig vorige zomer een gloedjenieuwe camper gekocht.
Op DUITS kenteken wel te verstaan.
Over een maand wordt ie ingevoerd, dan is ie 12 maandjes oud.
Alles bij elkaar scheelt het een mooie 16.000 euro die we minder hoeven te betalen.
Nou daar heb ik wel een jaartje duits nummerbord voor over hoor.


Wil je daar wat meer over vertellen?

- Is de camper in Duitsland gestald in het afgelopen jaar?
- Mag je er een paar dagen mee op de Nederlandse wegen rijden?
- Bouwd de BPM niet in 8 jaar af naar nul?
 

Swiss

Actief lid
In België (catalogusprijs, zonder kortingen!):

RS Hatch TFSI: 26390 Euro
RS Hatch TDI: 27190 Euro

Daarbij komt Belasting op Inverkeersstelling, zijnde 2478 Euro (hoeveel deze in L is, heb ik niet zo direct teruggevonden).
Catalogusprijs is dus niet alles. In Nederland zijn jullie prijzen inclusief taksen, bij ons en in Luxemburg komen er nog taksen bij. Prijzen in L zijn trouwens maar inclusief 15% BTW, wat al deels het verschil verklaart.

Appels met appels vergelijken dus...

Greetz,
Swiss
 

LenK

Forumguru
Ondanks alles blijft het in B en zeker in L veeeeeeeeel goedkoper.
En in D en in F en in E en in ............... eigenlijk overal behalve in Skandinavie volgens mij, daar is de overheidsstofzuiger nog krachtiger.
Maar misschien zien ze daar meer terug van hun belastinggeld.
Hier in Nederland wordt heel veel geld verbrast aan ...
- Te veel ambtenaren
- Wildviaducten
- 100 dagen tournee kabinet
- Wachtgeld politici (oa kamerleden)
- Betuwelijn
- Adviesbureau's, want wel veel ambtenaren maar niet vaak bekwaam als het moeilijk wordt
- Te royale bijdragen aan Europa, Ontwikkelingshulp
-
-
-
-

Het motto lijkt wel minder krijgen voor meer betalen...
 

joergarms

Senior Member
Wil je daar wat meer over vertellen?

- Is de camper in Duitsland gestald in het afgelopen jaar?
- Mag je er een paar dagen mee op de Nederlandse wegen rijden?
- Bouwd de BPM niet in 8 jaar af naar nul?

Camper is inderdaad in duitsland gestald, met de dealer maak je een zogenaamd huurcontract op, maar in feite is de camper al van ons.
Camper mag wel gewoon in NL gereden worden, want staat gewoon op kenteken (duits) wordt ook gewoon verzekering betaald.
eerste jaar raak je 50% bpm kwijt, in de daarna volgende 9 jaar het restant.

Het scheelt bijzonder veel, van die besparing kan je dan juist die extra mooie camper kopen.
 

Frankie

Actief lid
Ondanks alles blijft het in B en zeker in L veeeeeeeeel goedkoper.
En in D en in F en in E en in ............... eigenlijk overal behalve in Skandinavie volgens mij, daar is de overheidsstofzuiger nog krachtiger.
Maar misschien zien ze daar meer terug van hun belastinggeld.
Hier in Nederland wordt heel veel geld verbrast aan ...
- Te veel ambtenaren
- Wildviaducten
- 100 dagen tournee kabinet
- Wachtgeld politici (oa kamerleden)
- Betuwelijn
- Adviesbureau's, want wel veel ambtenaren maar niet vaak bekwaam als het moeilijk wordt
- Te royale bijdragen aan Europa, Ontwikkelingshulp
-
-
-
-

Het motto lijkt wel minder krijgen voor meer betalen...

Wat is er mis met wildviaducten en ontwikkelingshulp ???
 

LenK

Forumguru
Niks mis mee.
Alleen alles met mate en dat is er in NL niet bij.
Andermans portemonnee aanbieden kan ik ook.

Vb het wildviaduct in de A2 DB-Ehv, als er 1 konijn per dag oversteekt is het veel. En vanwege allerlei van dat soort verbrasserij mag jij binnenkort 25% per jaar bijtellen over een bedrag dat al tig% te hoog is
 
En toch hebben jullie globaal genomen een lagere belastingsdruk dan wij Belgen, denk daar maar eens over na ;)
 
Dat is inderdaad zo. België is het land met één van de hoogste belastingen (alles bij mekaar) ter wereld.

Het nieuwsblad:

De totale belastingdruk in België is vorig jaar gestegen tot 45,4procent van het bruto binnenlands product. Na Zweden en Denemarken kent België daarmee de hoogste belastingdruk ter wereld.

Dus NLers, het kan spijtig genoeg nog erger dan bij jullie.
 
Bovenaan Onderaan