Waar is deze stekker van???

M1K3RsZ

Actief lid
Hi, sorry maar afgelopen maanden niet meer zoveel online geweest door werk en omstandigheden.

Maar nu zit ik met iets wat voor mij een onbekende stekker is.
Mijn auto was voor wat onderhoud naar de Dealer geweest maar toen ik dus afgelopen week mijn auto ging wassen en schoonmaken van binnen kwam ik dus ineens een losse stekker tegen die onder het dashboard aan de bestuurderskant hangt. Heel raar natuurlijk maar weet iemand waar deze van is? IMG_3995.jpg

M1K3RsZ

Actief lid
mijn fabia is net na ik hem gekocht had bij Skoda Duindam, terug geweest onder garantie omdat mijn deuren elke keer open en dicht gingen, nu hebben ze gezegd dat ze dat toen hebben opgelost.
Ook geen problemen meer erna gehad, maar zou dit dus een stekker ervan zijn , want ja zo kan ik ook dingen oplossen. en als deze stekker eruit is , wat voor dingen functioneren dan niet meer??

Cordoba

Forumguru
Zonder de kennis/ervaring van Monteurtje in twijfel te trekken: ik twijfel tussen een ISO-stekker voor je radio/audio en de OBD-stekker die achterin het kleine kastje onder je stuur zit. Al is de OBD-aansluiting bij mijn Fabia (2003) meer roze/paars zoals de streepjes midden op het rode blok. Als het inderdaad de OBD-aansluiting is, heeft het geen gevolgen voor welk systeem dan ook, maar hebben ze 'm blijkbaar uit de plaat gehaald om makkelijker te kunnen werken. Heb je nog betere aanwijzing over de plaats van de stekker, of waar de draden naar toe lopen Mike? (jij hebt bouwjaar 2004?)

Open en dicht gaan van je deuren is vrijwel zeker een microswitch in je deurslot geweest, en meest waarschijnlijk in het bestuurdersportier.

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Een ISO stekker is het niet. Deze is 6-pins en een ISO stekker 8-pins. Hij is er ook te 'vierkant' voor. Een ISO stekker is meer langwerpig. Maar het zou idd heel goed de OBD stekker kunnen zijn.

Cordoba

Forumguru
@kansberg Je hebt gelijk wat de ISO-stekker betreft, maar ik dacht ook eigenlijk meer aan zo'n aanvullend C-blok, die soms uit verschillende delen in verschillende kleuren bestaan.

ertromp

Forumguru
Dit is geen OBD stekker als de auto uit 2003/2004 is.
Ook ik zit meer aan een stekkerverbinding voor een relais te denken. Als die er af ligt zullen er zeker zaken zijn die niet werken

Bakkertje

Forumguru
@Monteurtje heeft het volgens mij bij het rechte eind. Hieronder een foto van een Polo boordnet module (volgens mij gelijk aan die in de Fabia)
1000x1000.jpg

Aansluitingen met XP1, XP2 en XP3 zijn dezelfde stekkers als op de foto

Cordoba

Forumguru
Ik vind het in elk geval lastig beoordelen, ook omdat de stekker op de foto van @M1K3RsZ nogal onscherp is, en ook de exacte locatie is moeilijk te zien. (waar de draden heen lopen)

andrehj

Forumguru
Voor een OBD stekker lijkt ie mij te klein....
Ik meen mij te herinneren dat er achterin de OBD-contactdoos een klein stekkertje aan de kabelboom zit, die de OBD contactdoos verbindt met de kabelboom van de auto. Dat zou dit stekkertje kunnen zijn.

Monteurtje

Forumguru
Dit is zeker weten geen OBD stekker. Die is roze en rechthoekiger. Kan naar mijn idee maar 2 dingen zijn. Relais of boordnet.
Als die van een relais is dan hoort deze stekker in een houder te zitten en het relais druk je dan in de stekker.
Na het lezen van het verhaal dat ze met het comfortsysteem bezig zijn geweest zou het nog een stekker van comfort regelapparaat kunnen zijn. Maar die zit meer boven gaspedaal, dus dat is te ver weg. En is ook een ander soort stekker dacht ik.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
je zou bepaalde comfortfuncties eens kunnen testen of die nog werken, omdat je spreekt van "spook-deuren". Kan je met de sleutel de ramen volledig openen en sluiten? (sleutel in sleutelgat steken en 1 kant opdraaien en vasthouden)

En niet onbelangrijk, wat zegt de dealer eigenlijk? ;)

Bovenaan Onderaan