Waar zijn deze zekeringen voor?? (oct.2011)

floyd2

Forumguru
Ik ben op jacht naar een verborgen verbruiker in mijn auto die mijn accu langzaam leeg trekt en nu viel mij op dat het instructieboekje wat vaag is in de benamingen van de zekeringen en sommige dingen gewoon niet kloppen.
Heeft iemand toevallig een zekeringschema specifiek voor een 1.2TSI van 2011 want van het boekje krijg ik niet echt een warm gevoel.
Als voorbeelden;
Het motorregelapparaat staat bij zekering 1 en 29.
Krijgt ie nou 2 voedingen of komt het omdat het boekje een soort van universeel is??(diesel/benzine)
Zo is zekering 22 en 40 van de blower ventilatie.
1 en 13 diagnosestekker.
13 en 49 lichtschakelaar.
15 is centraal regelapparaat binnenverlichting.(Die is bij mij leeg,er kan niet eens een zekering in!!)
30 is bij mij in gebruik maar ik heb toch echt geen DSG!
33 schuifdak heb ik niet, toch in gebruik.
Kortom, niet alles is volgens het boekje.
 

Joske

Forumguru
startstopsysteem? en van wanneer in 2010, er zit namelijk een verschil in uitvoering vanaf mei en vanaf november 2010
 

Monteurtje

Forumguru
Heb je een trekhaak? Dan zitten er waarschijnlijk ook 3 zekeringen van de trekhaak in die niet in het boekje staan of niet overeenkomt met het boekje.
 

floyd2

Forumguru
volgens de lijst zou de trekhaak op 44 en 45 zitten, en op 19 het aanhanger regelapparaat.
Start/stop heb ik niet(gelukkig:Dalhoewel hij wel van eind 2010 is.(MJ2011)
Ik wil ook niet teveel met de zekeringen knipperen omdat sommige regelapparaten dat niet fijn vinden/zich resetten.
Ik weet bijvoorbeeld wel dat zekeringen 12t/m17 en 22t/m27 en 32t/m37 en 44 en 45 continu spanning hebben dus die moet ik hebben om een lekstroom te meten.
Alleen is het wel handig als de verbruiker klopt bij de zekering en ik niet mijn halve auto sloop om bij een regelapparaat te komen die dan op op een andere zekering blijkt te zitten.
 

Joske

Forumguru
kijk eens naar de bijlage of deze verschillend is?
 

Bijlagen

  • zekeringoverzicht vanaf mei 2010 O2FL.pdf
    173,4 KB · Weergaven: 32

Monteurtje

Forumguru
Klopt dat de trekhaak op 44 en 45 hoort te zitten. Maar die plekken zijn niet voorbereid en worden ze vaak op een andere plek erin gezet. Vaak zitten er 2 in de rij daarboven. Maar dat kan bij jou wel weer anders zijn.

Maar heb je al gemeten wat het stroomverbruik is in rust??
 

floyd2

Forumguru
Nou Joske, aan die lijst had ik beduidend meer!:jaja: Hartelijk dank!!
Toch moest ik mijn halve dashboard demonteren want ik had op zekering 37 0,02A lekstroom en op zekering 26 0,04A.
Dat is toch 1,5Ah per dag bovenop de andere verbruikers.(zoals alarm)
Dat is in de slaapmodus, als de auto opengeklikt wordt zit je al snel aan de 4-5A zonder coming/leaving home.
Dat begint toch aardig aan te tikken als je auto lang stilstaat.
Maar afijn, er bleken op diverse plekken zekeringen ingestoken te zijn die helemaal niet uitbedraad waren.
Zekering 37 bleek op mijn mediaspeler uit te komen na de draad gevolgd te hebben.
Voor het geheugen te behouden had die een vaste plus nodig.(losgemaakt want er blijkt niet veel opnieuw ingesteld te moeten worden na spanningsuitval)
Zekering 26 was van de 12v aansluiting in de kofferbak en na de bekleding te hebben weggehaald blijkt mijn tracker de oorzaak te zijn.(die ligt nu naast me voor verdere metingen en waar ik nu eerst een nieuwe accu in ga plaatsen.
De enigste vreemde zekering die ik nu nog over houd is zekering 30.
Dit is een geschakelde plus en die zou wel eens van mijn stoelverwarming kunnen wezen.
Dit ga ik nog uittesten om mijn lijst compleet te krijgen.
 

Cordoba

Forumguru
Mooi dat je nu een lijst hebt waar je wel mee uit de voeten kunt @floyd2 Heb je overigens ook gecheckt of de leeftijd van het boekje en de auto met elkaar in overeenstemming zijn? Het gebeurt nog wel eens dat het juiste boekje niet beschikbaar is als een auto verkocht wordt, en er daarom een boekje uit een andere auto 'geleend' wordt.
 

floyd2

Forumguru
Hij heeft nu een uurtje aan de logger gehangen en het verbruik schommelt nu tussen de 0,005 en de 0,01 Ampere.
Daar komt later een kleinigheid bij van mijn alarm maar het ziet er naar uit dat het probleem opgelost is.
En ik heb een beter overzicht hoe alles in elkaar steekt.:D
 

Bijlagen

  • Zekeringen Octavia 1.2TSI - Blad1 (1).pdf
    48,2 KB · Weergaven: 8

floyd2

Forumguru
In de bijlage 2 bestanden met een grafiek van het meten.
Zo zie je ook het systeem in slaap vallen bijvoorbeeld
 

Bijlagen

  • met teveel lekstroom.pdf
    292,1 KB · Weergaven: 11
  • met beperkte lekstroom.pdf
    297,9 KB · Weergaven: 9
Bovenaan Onderaan