Waarschuwing defecte verlichting

Hallo,

Recent heb ik een mooie functie in/aan mijn O2 Combi BL (2007) meegemaakt. Tijdens het starten gaf de maxi-dot aan dat mijn parkeerlampje rechtsvoor defect was. Na 'controle' bleek dit inderdaad het geval te wezen. Fantastisch! Dat scheelt een hoop. Dit is wat anders als de systemen die wel melding maken van een defect lampje, maar er niet bij vermelden om welk lampje het dan gaat. Zul je net zien, dan is het één van de kentekenplaatlampjes.

Echter, mijn vraag is, geeft de maxi-dot nu bij het defect raken van een willekeurig lampje in/aan de auto aan om welk lampje het gaat? Bijvoorbeeld: richtingaanwijzer linksachter, verlichting in het rechter bijrijdersportier of linker kentekenplaatlampje ;).

Ik ben hier wel heel erg nieuwsgierig naar.

crepusculum

Nieuw lid
Da's toch maar enkel nuttig als één van de remlichten defect is. De rest kan je gemakkelijk zien door gewoon even rond je auto te wandelen.

Zelf heb ik geen maxidot, dus voor de rest kan ik je niet helpen.

Ja, hehe, natuurlijk.

Maar de uitvoering van mijn O2 heeft dus wel een maxi-dot en ik ben heel nieuwsgierig naar de volledigheid van dit waarschuwingssysteem.

NB Hoe snel zie jij of één van de 4 (?) lampjes per achterlichtunit defect is? Het is een grote lichtunit die met een defect lampje nog steeds veel licht geeft. Op afstand zie je snel(ler) dat er één van de lampjes defect is.

Met een trekhaak geeft hij zelfs aan dat lichten van de aanhanger defect zijn. Zowel bij 7-polig als 13-polige aansluiting

hemi24

Forumguru
Echter, mijn vraag is, geeft de maxi-dot nu bij het defect raken van een willekeurig lampje in/aan de auto aan om welk lampje het gaat?

Uit het boekje:

Failure of the light bulbs:

The warning light comes on if a light bulb is damaged:
• up to 2 seconds after the ignition is switched on,
• when switching on the defective light bulb.
The following text e.g will be displayed in the information display*:
Check front right dipped beam!
The rear side lights and the licence plate lighting require several light bulbs. The
indicator light only lights up if all light bulbs of the licence plate lighting or the
parking light (in one rear light unit) are defective. Check regularly the function of the
light bulbs.

Bovenaan Onderaan