Waarvoor dient dit?

Vanwege een storing moest ik een zekering verwisselen, toen kwam ik naast de zekeringen deze schakelaar tegen, hij bedient het dimlicht. Is dit een soort van noodverlichtingsmogelijkheid?

Bijlagen

• Skoda.jpg
    Skoda.jpg
    778,8 KB · Weergaven: 138

Captain Hook

Forumguru
dag rijverlichting of dagrijverlichting? :D
Sorry, grapje; kon het niet laten.

Maar, @transit dat staat keurig in de handleiding:

upload_2018-6-1_12-36-29.png

Dashboard: Lichtschakelaar / Schakelaar voor dagrijlicht

Captain Hook

Forumguru
Waarbij dagrijverlichting je dimlicht is, en brandt er verder niets.
Nou... :pieker:da's niet waar, in ieder geval niet bij mijn Roomster.
Als de schakelaar gebruikt is om het dagrijlicht te activeren; dan zijn aan de voorzijde de dimlichten aan, zodra je de contacsleutel omdraait, en aan de achterzijde de gewone achterlichten.
Zoals het eigenlijk ook hoort. :)

EdZ

Donateur
Okee...kan het niet meer nagaan, maar ik dacht dat bij mij alleen de dimlichten gingen branden en verder niks. Maar het is al even geleden dat ik dat had geprobeerd...

Antera

Donateur
Dit knopje dient idd voor dagrijverlichting aan te zetten. en op de oudere modellen zoals de polo houd dit in dimlicht en Fabia vermoedelijk dan ook

Maar waarom zit die schakelaar dan zo weggestopt, je kunt er alleen maar bij door de deksel van de zekeringenkast weg te nemen, en dat doe je echt niet rijdend.

Captain Hook

Forumguru
@transit : omdat je het in principe éénmalig instelt en daarna eigenlijk niet meer verandert.
Bij de nieuwere modellen zitten dit soort opties vaak in setup menus, maar zoveel jaar geleden heeft men bij VAG blijkbaar bedacht dat daar een knoppie voor moest komen. :arghh:

Antera

Donateur
Maar waarom zit die schakelaar dan zo weggestopt, je kunt er alleen maar bij door de deksel van de zekeringenkast weg te nemen, en dat doe je echt niet rijdend.

Zo is het bij sommige audi's ook. Nu staat het tegenwoordig in het menu :-)

Bovenaan Onderaan