Wanneer distributieriem vervangen bij Octavia 3, 1.2 TSI?

PieterO

Nieuw lid
Beste forumleden,

Ik kan nergens een eenduidig antwoord krijgen wanneer de distributieriem van een Octavia 3, 1.2 TSI, dient te worden vervangen.
Ik zie 120.000 km staan op het wereldwijde web, maar ook 210.000 km. Dat is nogal een groot verschil. Wie weet dit?
En wat is een verstandige km stand om de riem te controleren? Ik zit inmiddels op 164.500 km.

Bvd voor de reacties.

JeSko

Forumguru
Hem controleren doe je ( je garage ) best zowiezo jaarlijks. Het is 10 jaar of 210.000 km, zelf zou ik hem zowiezo bij 210.000 gewoon preventief laten vervangen, en vanaf 10 jaar en minder dan 210.000 km echt goed in de gaten houden.

Laatst bewerkt:

jadijkstra2000

Forumguru
Distri_1.jpeg Distri2.jpeg Distri3.jpeg

is te zien op foto of dit er nog beetje oké uit ziet? gaat natuurlijk om (haar)scheurtjes en de staat van de tandjes...krijg dat niet helemaal goed op de foto.... vind de riem wel ver aan de buitenkant zitten, of ligt dat aan mij?

hemi24

Forumguru
Moeilijk te zien hoe breed de poelies zijn, maar mijn eerste reactie was inderdaad dat de riem ver van de zijkant lijkt te lopen..!

• Leuk
Waarderingen: Tees

Berrychello

Forumguru
Ik vind de riem er goed uit zien, maar niet geweldig. Op de tweede foto zie ik in het zwarte gedeelte bijvoorbeeld een duidelijke lijn over de breedte.

Vervangen is niet al te duur dus ik zou geen jaren wachten.

Bovenaan Onderaan