Wanneer melding van de boordcomputer

Remco28

Actief lid
Ik heb 25000 km weg met mijn octavia,alleen mijn boordcomputer geeft nog niks aan voor een beurt.
Vanaf welke stand geeft de computer dan een melding?
Ik weet dat het steeds anders is,maar omdat het onderhoud om de 2 jaar of om de 30000 km is,dacht ik misschien dat het standaard vanaf 25000 km afgaat.
Wie heeft hierover een idee?

Reizende

Actief lid
Het normaal zo dat de auto zelf aangeeft wanneer een beurt noodzakelijk is. Dat ligt ook aan hoe jij je auto gebruikt.
Bij mij ging hij gewoon bij ik geloof 29000 km aangeven dat 'ie binnen 1000 km een beurt nodig had. Voor zover mijn ervaringen in ieder geval...

Wullum

Actief lid
Klopt, serviceinterval voor O2 is 30K.
Er is echter een serie die per ongeluk het interval 15K van de Fabia
confused.gif
in zijn boordcomputer heeft gekregen in de fabriek. Had ik ook, is dus bij een serie rond april 2006.
Kan je dealert simpel met VAG-COM aanpassen.

het gebruik van jouw auto bepaald o.a. wanneer je een beurt nodig hebt. Bij de een kan het iets sneller zijn en bij de ander iets later. Ik kreeg 1000 km van te voren een melding.

Migliore

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Ik heb 25000 km weg met mijn octavia,alleen mijn boordcomputer geeft nog niks aan voor een beurt.
Vanaf welke stand geeft de computer dan een melding?
Ik weet dat het steeds anders is,maar omdat het onderhoud om de 2 jaar of om de 30000 km is,dacht ik misschien dat het standaard vanaf 25000 km afgaat.
Wie heeft hierover een idee?

[/ QUOTE ]

Zet de auto op contact en druk het dagteller knopje langer dan 3 sec in... In je boorcomputer beeldscherm zie je dan hoeveel km of dagen je nog mag wachten voordat de eerst volgende onderhoudsbeurt gepland kan worden!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Migliore</font><hr />

Zet de auto op contact en druk het dagteller knopje langer dan 3 sec in... In je boorcomputer beeldscherm zie je dan hoeveel km of dagen je nog mag wachten voordat de eerst volgende onderhoudsbeurt gepland kan worden!!

[/ QUOTE ]
DIe van mij geeft dan aan: "service now" terwijl hij nog een 8000km te gaan zou moeten hebben en niets bij het starten weergeeft.

Klopt dat heb ik dus ook gehad. Toen ik bijna 60.000km had gereden vond ik het verdacht dat ik nog geen melding had. Dus inderdaad dat knopje 3 sec ingedrukt: en ja op 0 en een sleuteltje erbij! Achteraf geeft hij een paar sec voor het starten een sleuteltje weer in beeld. Dat vind ik nogal onduidelijk! Ik bedoel, er licht vanalles op voor het starten ten teken dat de indicatie werkt. Dus dan valt zo'n klein sleuteltje op een LCD displaytje niet op.

Bovenaan Onderaan