Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Denk dat eerst de rest van het VAG concern aan de beurt is en dan helemaal op het eind denken ze ook nog aan Skoda, als ze tenminste al van alle voorraden oude onderdelen af zijn en mits Skoda dan niet te concurrend wordt natuurlijk.
Begin 2009 al zeker. Want dan zijn er nieuwe milieurichtlijnen die gehaald moeten worden en de huidige motoren voldoen daar nog niet aan.
De 2-liter zal waarschijnljik eerst aan de beurt zijn.
De 1.9 zou vervangen worden door een 1.5 (3-cilinder?) met evenveel vermogen.
Hoop dat Skoda toch nog even wacht met de CR.
Mijn vorige 2 wagens waren CR, 15 en 20 PK zwaarder, en alletwee toch een stuk tammer. In gevoel en in prestaties. Als Skoda naar CR overstapt, stap ik volgende keer over naar 140 pk...
Ach een duitse CR zal wel even goed vooruit gaan als 1 met PD.
Heb onlangs het genoegen gehad om een A5 3.0TDI aan de tand te voelen, gaat beestig goed vooruit, beter dan de 3.0d van BMW (minder dan de versie met dubbele turbo)
Ik vind het ook jammer dat de PD verdwijnen, het was voor een deel iets spaciaals bij de VW-modellen.
In testverslagen wordt de PD steeds meer op de korrel genomen.
Het wordt toch urgent voor VAG om die motoren aan de wilgen te hangen, want PD gaat ten koste van de verkoop komen.
Vreemd is dat de VAG PD in meer merken wordt geleverd (centenkwestie?).
De 2.0 PD zat al in Chrysler (+Dodge, Jeep), maar nu blijkt ie ook al in de nieuwe Mitsubishi Lancer te zitten.
In een test van de Lancer werd behalve de motorloop ook het turbogat ook als nadeel genoemd.
Chrysler heeft al aangekondigd om er mee te stoppen.
Fiat (JTD) heeft de CR ontwikkelt en (deels) verkocht aan Bosch. Vervolgens heeft VAG het in licensie genomen omdat het zelf ontwikkelen van CR veel geld en veel tijd kost. Implementeren van de Bosch CR tecnologie is voordeliger maar vooral sneller. Politiek gezien ligt het heel gevoelig binnen VAG. CR is gewoon de betere technologie.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.