Wanneer olie bijvullen?

Dag mensen even een korte vraag.

Bij mijn Octavia 1.9 TDI heb ik van de week even olie gepeild, wanneer moet er olie bij? Op de peilstok heb je een stukje met beetje ribbeltjes daar staat die ongeveer halverwege, kan je hier nog tijdje mee door rijden of moet er nu al wat bij?

In het boekje staat in het ribbel gedeelte kan je olie bij vullen, komt die er onder dan moet je olie bijvullen. Wat vinden jullie ervan?

Dit vraag ik omdat ik nog even moet wachten op de olie van mijn leverancier :)

hemi24

Forumguru
Je kunt 'm aanvullen tot max., maar eigenlijk staat 'ie momenteel dus gewoon in het normale gebied waar 'ie zou moeten zitten.

Krijg jij een speciale soort olie, dat je er wat langer op moet wachten?

Cordoba

Forumguru
Alleen als je denkt de motor zwaarder te gaan belasten dan normaal zou ik bijvullen tot max. Als je bijvoorbeeld met een sleurhut de bergen in gaat, of een rondje Nordschleife is het wel verstandig om te zorgen dat je oliepeil kort bij het maximumpeil staat. Voor gewoon dagelijks gebruik, zal het niet zoveel verschil maken.

hemi24

Forumguru
Is de gewone Castrol longlife olie voor VW-motoren nog niet duur genoeg?!?

Vloeibaar goud kopen om bij te vullen? En vervolgens bij de witte pomp tanken zeker!

Dat gebruikt mijn garage en die haalt het ergens weer veel goedkoper, en hij krijgt alleen maar Shell te drinken en alleen als het niet anders kan wat anders :tongue:

Ik heb ook zo'n moeilijk afleesbare peilstok. Het afleesgedeelte is erg klein(de afstand tussen min en max). Ik kijk met mijn vinger waar de olie zit. Dit moet toch veel gemakkelijker te doen zijn. Ik weet niet of ik een melding krijg van een lage oliestand, omdat mijn O2 1.9 TDI uit 2008 geen maxidot heeft.

Adoks

Senior Member
Castrol olie speciaal voor VAG en dan de professional line
Laat me raden: Castrol SLX Powerflow met VAG spec 507.00 longlife III 5W-30 Deze heb ik er zelf laatst bij de grote beurt ingedaan. Ik heb er EUR 15,- /liter voor betaald.

Bijvullen kun je altijd tot de max. doen er is geen reden om dat niet te doen. Aan de andere kant zo lang het peil staat waar het moet staan, hoef je er niets aan te doen. Zelf ben ik meer van het maximum dan minimum. Pas wel op met overvullen.

Bovenaan Onderaan