Warm blazen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AGTon

Forumguru
Mijn fabia 03 heeft de kwaal dat hij plotseling warme lucht begint te blazen. Is dit een typische fabia kwaal en kan ik hiervoor terug naar de dealer onder garantie ?

Frankie

Actief lid
Mooi geval voor een terugroep aktie !!!!
wink.gif

Nee geintje, MAAR ik geloof wel dat dit een typische Fabia kwaal is, althans verwarming/ventilatie probs in het algemeen. Gedonder met de verwarming en onderdelen achter het dashbord die dan vervangen moesten worden etc etc. Volgens mij kom je met zoeken op het forum ook al wat tegen..

RSlogo

Actief lid
Ja staat inderdaad al eens op het forum, zie onderstaande tekst.
xyxthumbs.gif

probleem met verwarming #31314 - 02/07/2006 12:55

ik heb 3 maanden geleden bij cardoen een skoda fabia comfort van 01/2004 gekocht. Op deze wagen heb ik 1 jaar garantie gekregen. Nu stelt er zich een probleem met mijn verwarming/airco: die begint soms onverwachts aan 100% warmte af te geven. Wanneer ik bij de garage cardoen daarvoor een oplossing vraag (garantie) krijg ik geen echte hulp. Het probleem treed op als ik de temp net voorbij de 18° draai. Om het probleem terug te verhelpen moet ik de schakelaar van de ventilator een paar keer van stand veranderen. Is dit een bekend probleem bij mijn model. Cardoen probeert dit probleem af te doen als een te accepteren ongemak.

AGTon

Forumguru
Het gaat idd vanzelf over. Ik heb echter nu nog garantie en probeer zoveel mogelijk te laten maken binnen deze periode. Vandaar ook mij vraag of ik dit onder garantie kon laten verhelpen

Lijkt me wel dat je hiervoor terug kunt naar de dealer. Het hoort natuurlijk niet. Vraag is of je dat wilt. Ze gaan misschien je dashboard uit elkaar halen en of dat er dan beter van wordt....
O ja, wat ik me nog herinner is dat er een roostertje op het bedieningspaneeltje van de verwarming zit. Dat roostertje wordt na verloop van tijd stoffig. Ik heb me een keer laten vertellen of heb gelezen dat dat komt omdat er een ventilatortje achter zit dat lucht uit het interieur tegen een sensor aan blaast die dan de interieurtemperatuur meet. Ik blies dat roostertje schoon als er weer ineens een paar keer warme lucht werd geblazen en had dan een tijdje geen last meer. Die auto heb ik ingeruild en met mijn huidige Fabia (nog) geen last. Hoop dat dat zo blijft want het is best vervelend, zeker als het zo warm is buiten.

AGTon

Forumguru
Net een afspraak gemaakt voor nog wat andere dingetjes. Over 2 weken weten we meer.

SmurfForLife

Actief lid
Dit helaas een bekende kwaal.

Het is een kleine regelunit in het dashboard.

Ik ken 2 mensen met deze kwaal in hun Fabia en dit is verholpen onder garantie. Zelfs nadat deze garantietermijn was verlopen van de auto.

Suc6 ermee bij de dealer.

Die kent dit probleem zeker......
1761.gif

AGTon

Forumguru
Ik hoop het, probleem is echter dat dit niet vaak gebeurd het warm blazen. Zal je zien dat hij het nu niet doet.

jile

Nieuw lid
Dit helaas een bekende kwaal.

Het is een kleine regelunit in het dashboard.

Ik ken 2 mensen met deze kwaal in hun Fabia en dit is verholpen onder garantie. Zelfs nadat deze garantietermijn was verlopen van de auto.

Suc6 ermee bij de dealer.

Die kent dit probleem zeker......
1761.gif
Ik heb het zelfde probleem met mij Skoda Fabia. Weet jij hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen?

AGTon

Forumguru
Er was een sensor stuk die vervangen is onder garantie. toen was het probleem niet meer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan