Warme motor slecht starten

Een vraag:
Mijn Skoda heeft regelmatig startproblemen met een warme motor. Betreft een 1.9 TDI 2005. Ik start de auto en de startmotor draait moeiteloos rond echter na ongeveer 4 seconden slaat de motor pas aan. Bij een koude motor is het 1 slag en hij loopt.

Ik ben hiervoor bij de dealer geweest en deze kan uiteraard niets ontdekken (hetzelfde als je iets hebt en je moet naar de dokter en dan verneem je ineens niets meer :D.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Gerbrandb (zoon van Alieb)

MrZapper61

Nieuw lid
Hallo,
Dit heb ik ook eens gehad. Volgens de Skoda dealer in Gouda was het een bekend probleem en moest de startmotor vervangen worden.

Na vervangen was het inderdaad (een lange tijd) weg.

Was met een lease wagen dus had er zelf geen kosten aan.
Betrof een Octavia 1.9TDI (105opk) hatchback van 2005.

Gr,
MrZapper61.

:koffie: Goedemorgen, nog even wakker worden met een bak koffie.

Ik zeg dan Dikke prutsers bij de dealer. "Nee hoor, dit probleem hebben wij niet kunnen vinden en is ons ook niet bekend..........."

ahjwinth bedankt voor deze tip. Binnenkort dan maar eens aan de computer.

:koffie: Goedemorgen, nog even wakker worden met een bak koffie.

Ik zeg dan Dikke prutsers bij de dealer. "Nee hoor, dit probleem hebben wij niet kunnen vinden en is ons ook niet bekend..........."

ahjwinth bedankt voor deze tip. Binnenkort dan maar eens aan de computer.

Graag gedaan. Ik heb bij deze tuner niet alleen de egr dicht laten zetten en de warme start problemen laten verhelpen. Maar ook een paar pk'tjes er bij laten krijgen.

dive

Nieuw lid
Startproblemen bij warme motor kan door EGR problemen komen. EGR met een plaatje afsluiten en de foutmelding laten wegprogrammeren is een oplossing. Als ze dan toch met de software bezig zijn kan je inderdaad gelijk wat pk'tjes laten toevoegen :-)

Bovenaan Onderaan