Was me vergeten voor te stellen

Constant

Erelid
Goedendag, mijn naam is Constant en ik heb mijn VW Golf III GT TDi verkocht (gekocht toen hij 2,5 jaar oud was en daarna nog 9 jaar meegereden) en een 6 maanden oude Scoda Octavia Scout TDi 2.0 (demo auto) gekocht als vervanging. En aangezien ik auto's altijd oprijd, hoop ik nog heel lang plezier te hebben van deze auto.

Ik heb de Scout gekocht voor woon-werk verkeer en vakanties (auto rondreizen, wintersport, etc.). En ik heb er bijna mijn hele inboedel (behalve wasmachine en droger) mee verhuisd.

Ik ben heel tevreden met mijn nieuwe auto, hopelijk kan ik dat enthousiasme met jullie delen!

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum!

Je klinkt als een aparte autorijder, het is echt een kunst om auto's op te rijden. Dat kan ik wel waarderen.

Die Scout is toch een fantastische wagen? Die rij je nog lang niet op!

Veel plezier hier en met je wagen.

Constant

Erelid
Dank voor het compliment, maar het was beter geweest als ik de kunst beheers van tijdige inruil. Nu lag elke keer onverwachts de regie bij de auto. Bij mijn laatste auto had ik er nog vertrouwen in dat hij ondanks de hoge leeftijd (11,5 jaar) nog lang zou meegaan. Er zat een climatronic in, brede banden, sportstoelen, sierstrips, dus hij was nog best mooi. Het laatste jaar had ik wel mega veel pech (airco stuk, repatriering vanuit Frankrijk op de laatste vakantiedag, scheur in turboslang in Schotland, etc), dus de regel van na 10 jaar auto inruilen gold eigenlijk nog steeds. Bij afscheid stond er 260.000 km op de teller, waarvan ruim 170.000 van mij.

Helaas liep de motor in de soep midden in de Velsentunnel, stond dus mega gevaarlijk stil (argh!). Daarna bleek dat de spanrol was afgebroken, met als gevolg dat de distributieriem zijn spanning verloor en mijn motor in de soep liep (nogmaals argh!). De reparatie kosten waren min. 1500 Euro dus de auto verkocht voor 750 Euro aan de garage en een dag na de pech de Scout gekocht.

Ik had al ruim een maand eerder een proefrit gemaakt in een Scout, had de aankoop tot het einde van het jaar uitgesteld, maar de onverwachtse pech hielp me over de streep. Een vriend van me had al snel de Scout gevonden als democar, dus hij was ook nog snel leverbaar.

Zaterdag getekend, maandag namiddag gekregen, dus binnen 3 dagen na de pech had ik weer een auto, eigenlijk best snel.

Bakkertje

Forumguru
Ook welkom hier!

Veel plezier met je nieuwe Scout! Op naar de volgende 10 jaar.
Ik vroeg me wel af of een TDI met de kilomters die je rijdt (170000/11,5 = 14500 per jaar) wel zo voordelig is?
Natuurlijk is het een dijk van een motor en loopt het verschrikkelijk mooi, maar was een benzine versie niet voordeliger geweest?

Veel fijne km-ers in ieder geval!

jaspernl

Actief lid
Die 170.000 heeft Constant in 9 jaar gereden, dus zo'n 19000 per jaar. Blijft op het kantelpuntje, natuurlijk. Maar daar staat tegenover, dat een disel wel lekker betrouwbaar is en lang meegaat. Daarbij zijn meer-kilometers wel voordeliger met een diesel. Ik bedoel daarmee, dat als je al op het kantelpunt balanceert, dat een extra ritje dan relatief voordeliger is met een diesel dan met een benzine.

ps: welkom op het forum!

Constant

Erelid
Ook welkom hier!

(170000/11,5 = 14500 per jaar) wel zo voordelig is?
EDIT: (zie dat jaspernl al had gereageerd). Ik heb er 170000 km gedeeld door 9,5 jaar in gereden = 17.895 km per jaar. Maar inderdaad niet kostenefficient gezien de hogere wegenbelasting en ongeveer 7000 gulden hogere tweedehands aanschafwaarde tov een vergelijkbare 2de hands benzine auto. Ik reed ongeveer 20.000 tot 30.000 km per jaar, maar ongepland was (bij aankoop) dat ik bij twee latere werkgevers 4,5 jaar met de trein (argh!) naar het werk moest.
Natuurlijk is het een dijk van een motor en loopt het verschrikkelijk mooi
Ik ben inderdaad verslaafd geraakt aan de TDi, wat rijdt dat toch lekker, vooral steile hellingen op tijdens vakantie (en elke dag in de parkeergarage thuis en op het werk) dan merk je de kracht vanuit de lage toeren.

<knip> Ik ben heel tevreden met mijn nieuwe auto, hopelijk kan ik dat enthousiasme met jullie delen!

Welkom hier. Ik hoop voor je dat de tevredenheid in overeenstemming met je naam 'bestendig' zal zijn, maar verwacht dat dit zeker de eerstkomende jaren wel het geval zal zijn met deze schitterende auto.

Constant

Erelid
Dank, ik ga ervan uit dat de eerste 150.000 km redelijk probleemloos zijn. Met mijn verbruik de komende 5 tot 7 jaar hopelijk. Ik houd jullie op de hoogte :-)

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit verslavende forum. Het is leuk, gezellig en je steek er ook nog wat van op.

Bij iedere auto is het zo dat er een moment komt dat je afscheidt moet nemen. Vaak is het de onbetrouwbaarheid, en de extra kosten die erbij komen, net zoals je is overkomen.

Het is natuurlijk afgezien van die nadelen wel de goedkoopste manier van autorijden. Zeker als je uitrekend wat die auto je gekost heeft per jaar, aan afschrijving.

Veel plezier met de Scout.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit :aangenaam:gezellige forum. Ik vind de Scout een hele mooie Ocavia. Heel veel veilige kilometers toe gewenst.

Hugo1973

Actief lid
Ook wat mij betreft van harte welkom op dit forum! Natuurlijk wens ik je net zoveel plezier op dit forum als dat ik hier zelf heb.
In de korte tijd dat ik hier nu zelf actief ben begin ik toch aardig verslaafd te raken :-)

Bovenaan Onderaan