Wat doen de O2 Greenlinebrigade op de TC A2 ri Utrecht?

VEEJAY

Forumguru
Wat doet de jouw O2 op de TC A2 ri Utrecht?

De mijne (1.9TDI) bij de TrajectControle zonder enige eco aanpassingen levert 1 op 22 ongeveer op (BC is ~2,5 te optimistisch). BC gestart net na en uitgezet net voor einde controle...

Ben benieuwd wat andere ongeveer gelijke (cw waarde/gewicht) auto's doen...
 

Bijlagen

  • verbruik.jpg
    verbruik.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 183

SuperBartje

Forumguru
Ik tuf dagelijks rustig woon-werk 2 x een non-TC traject van ca. 70 km (met een klaverblad in het midden) - "alsof het een TC is"
met mijn 1.9 TDI combi (handgeschakeld) zoveel mogelijk CC op 105 op de teller= 100 echt
als het warm weer is geeft de BC gedurende de rit 1:22-23 aan, als het kouder weer is iets minder.
Over de 16.000km dat ik deze O2 nu heb gemiddeld zo'n 1:20,5 tot 1:21 / want ik rij ook wel eens wat harder en andere trajecten.
Zal een dezer dagen eens het werkelijk verbruik narekenen maar heb de indruk dat mijn BC redelijk nauwkeurig is want meestal zo'n 1100 km op een tank en dan ca 55 L erbij:
zou betekenen dat mijn BC 0,5-1 km optimistisch is.
 

Canon-Eye

Forumguru
De boordcomputer van mijn vorige O2 combi 1.9TDI (van okt.2007, met DSG, dus geen GL) was, gemeten per tankstop over alle tankbeurten gedurende 134.000km, cumulatief gemiddeld ruim 5% te optimistisch.
Ook de bc in m'n huidige F2 GL zit er over ruim 30.000 km weer bijna 3% naast. Ik heb dan ook nog steeds het vermoeden dat de fabriek dit bewust zo doet om de eigenaar een prettig gevoel te bezorgen: "Goed bezig, jochie..."

Het cumulatief gemiddeld verbruik van de O2 over die 134.000km was ruim 1:16 (precieze getal zit in een excelbestand dat op een andere computer staat, heb ik even niet bij de hand), wat ik eigenlijk best netjes vond: er is heus wel regelmatig met stevig tempo gereden, ook diverse lange ritten met een flinke aanhanger.
 

VEEJAY

Forumguru
Mijn vraag ging overigens niet over de nauwkeurigheid v/d boordcomputer. Na een paar keer helemaal voltanken, rijden en weer aftanken en dan liters en km's uitrekenen, kan je de afwijking van jouw BC begrijpen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn vraag ging overigens niet over de nauwkeurigheid v/d boordcomputer. Na een paar keer helemaal voltanken, rijden en weer aftanken en dan liters en km's uitrekenen, kan je de afwijking van jouw BC begrijpen.
Dat was mijn interpretatie - er stond namelijk:
Ben benieuwd wat andere ongeveer gelijke (cw waarde/gewicht) auto's doen...
En dat "doen" heb ik opgevat zowel voor wat betreft het verbruik, als de prestatie c.q. afwijking van de boordcomputer. Dus beide beantwoord...:smirk:
 

VEEJAY

Forumguru
Dank u voor de volledigheid, ben zo'n service niet gewend:-)

Nog mensen met zo'n superzuinige tsi of 1.6tdi O2? Wat die een Faabje 1.2TDI eigenlijk op dat traject?
 

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn S2 ligt het verbruik op dat stuk zo rond de 1 op 23 a 24 (108 km/uur op de teller). Bij mij wijkt de maxidot nauwelijks af.
Overigens is het wel sterk afhankelijk van het weer (temperatuur, wind mee of tegen enz..)
 

Bakkertje

Forumguru
Mijn Superb heeft een 1.6 TDI onder de kap (waar dan nog genoeg plek over is voor wat extra cilinders ;) )
Ik blijf me ook verbazen over de 1.6, verbruik is prima, trekt voldoende om goed mee te komen, topsnelheid bergaf 214 km/uur en ook met een caravan van max 1500 kg weet ie goed (goed= voldoende om veilig op je plek te komen) raad.
Waar die wel gevoelig voor is, is wat tegenwind, dan gaat het verbruik heel rap omlaag en ik heb het idee dat ook het gebruikte asfalt invloed heeft op het verbruik. Op de A2 is ie, bij gelijke snelheid, beduidend zuiniger dan op de A15 bijvoorbeeld..
 

Cyrus

Actief lid
Met de CC tussen de 105 en 110 ligt het verbruik van mijn OII 1.9TDI (met DSG) rond de 4.8 - 5.0 l/100km (plm 1:20 à 1:22), afhankelijk van wind, mate van helling, al dan niet bruggen etc. Ga ik naar 120 - 130 km/u dan loopt het verbruik flink op: 5.9 - 6.3 l / 100km (plm. 1:16 à 1:17).

Auto is niet getuned, volledig standaard en rijdt 's zomers op op Bridgestone Turanzas (205/55/16), 's winters op Vredestein SnowTrac 3 (205/55/16).
 

delta

Actief lid
TDI 1.9 combi gesjipt door Hartog 200.000+km's dsg.
Voorzichtig aan de max snelheid gebruik 136km per dag (56 km provinciaal en rest snelweg) verbruik 19km op 1 liter.
Normaal verbruik dus ff boven de max ;) en eens i.d twee weken 120km met boottrailer 15km op 1 liter.
 

VEEJAY

Forumguru
Interessant dat een standaard 1.9tdi 105pk net zoveel verbruikt bij zuinig als bij pittig rijden als een fors getunede 1.9tdi 105pk exemplaar (de mijne bijvoorbeeld). Dank voor uw reacties.
 

sitechris

Donateur
Ben vandaag ook voor het eerst over de A2 gegaan met trajectcontrole. Die pisnimbies met hun gezeik over geluidsoverlast. Dit is hoe ik voortaan door de trajectcontrole ga. Grote voordeel, mijn Milltekje dreunt bij dit toerental het meest penetrant! :)

Eat this!

141b8x.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Ah, dat hoorde ik dus toen ik in mijn hangmatje in de tuin schommelde vandaag :)

Maar wat is het verbruik van je duveltje bij 100 continu?
 

Bakkertje

Forumguru
Hedenochtend voor u allen getoetst en vastgelegd:
Gemiddeld verbruik van mijn Superb greenline (twindoor) 1 op 23,6, bij de volgende randvoorwaarden:

Afgelegde afstand: 20 km (Van Utrecht tot afslag A9, daar moet ik eraf)
Gemiddelde snelheid: 103 km/h (echte snelheid, dus 108 km/uur op de teller)


Luchtdruk: 1013 hPa
Luchtvochtigheid: 92%
Wind ZZW: 3 bft

IMG_20120730_065842.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Nette waarden hoor mannen! Ben nu echt benieuwd hoe zuinig zo'n kleine Fabia of Up achtige auto dan wel niet is!
 

Huibert

Forumguru
Mijn Fabia 1.9 TDI doet volgens de boordcomputer tussen de 1 op 23,8 en de 1 op 21,7. Gemeten kom ik uit op zo'n 1 op 19,8, mijn traject is dagelijks dit stuk :)
 

Bakkertje

Forumguru
Vanmorgen nog maar een keer in de rebound, maar dan zo groen mogelijk, dus exact 100km/uur ipv 104 en de airco uit.
Het resultaat 1 op 28,5!! let wel we hebben het nog steeds over een Superb van 1521 kg rijklaargewicht :shocked:
Nu maar hopen dat er niemand van groen links meeleest hiero want dan gaat straks overal de maximum snelheid terug naar 90 km / uur..
Wat wel opviel is dat ik door die net iets lagere snelheid niet meer op de een na rechtse baan kon blijven rijden en dat je daardoor vaak van baan moet wisselen, dat rijdt echt minder relaxed, dus voortaan blijft de AC gewoon aan en gaat de snelheid terug naar 104 km/uur (108 op de klok)

Luchtdruk: 1016 hPa
Luchtvochtigheid: 98%
Wind: ZO 1 bft (dus zelfs minder wind in de rug dan gisteren)
IMG_20120801_065809.jpg
 

FNaRK

Actief lid
geheel niet vergelijkbaar maar op vakantie met mijn O2 Tsi 1.4 ... over 3000 km gemiddeld 1:14,5. Geheel bepakt met 4 personen en zo'n grote dakkoffer. Viel me niet tegen (zeker in vergelijking met mijn vorige auto, een Saab 9.3 1.8T)
Het verschil met de diesels valt me wel op, zou bijna ook een TDi gaan rijden :crazy:
 
Bovenaan Onderaan