Wat een "pech" !!

richyk

Actief lid
Wat een \"pech\" !!

Zoals jullie ondertussen wel weten heb ik een O2 RS Combi besteld en ben ik in blijde verwachting op de levering. De voorlopige productieweek die ik doorgekregen had was week 22 (29 mei).

Ik natuurlijk op internet struinen op allerlei fora waarbij ik in Duitsland op een forum een topic tegenkwam over modeljaar 2007.

Nu blijkt dat in de ons omringende landen dit modeljaar begint in.....week 22 ! Op www.skoda.at (Oostenrijk) stond reeds de configurator van modeljaar 2007, dus ik kijken naar de wijzigingen.

Ik was blij verrast moet ik zeggen /forum/images/graemlins/smile.gif Rode remklauwen i.p.v. groene, de Stream-radio die ook mp3 speelt, een Jumbobox met daarin standaard een 3,5mm mini-jackaansluiting voor je Ipod en koplampreiniging voor de xenon.

Verder kon je als nieuwe opties getinte ruiten vanaf de B-stijl bestellen, dus geen Safesun, tegen geringe meerprijs en stoelverwarming voor de achterpassagiers. Vooral in de twee laatste opties had ik interesse en aangezien ik nog geen definitieve productieweek had waren wijzigingen nog mogelijk !

Ik heb vervolgens een e-mail naar Pon verstuurd met de vraag wanneer hier de modeljaarwijziging in zou gaan en wat deze voor de NL-markt inhielden. Krijg een dag later antwoord dat de modeljaarwijziging in gaat in week 22 en er voor de NL-markt geen wijzigingen zijn /forum/images/graemlins/crazy.gif

Ik weer teruggemaild met alle hierboven beschreven info en vandaag antwoord dat er inderdaad toch een aantal wijzigingen zullen komen zoals reeds door mij beschreven /forum/images/graemlins/489.gif

Ik blij natuurlijk, want MY2007 tegen een reeds overeengekomen prijs ! Kijk ik verder in m'n mailbox, he een mailtje van m'n dealer met daarin..........

Definitieve productieweek van uw auto WEEK 21 /forum/images/graemlins/407.gif

Ik weet het heren er zijn ergere dingen op de wereld en ik denk dat ik ook de enige ben die het wat minder vind dat z'n auto een week eerder afgeleverd wordt /forum/images/graemlins/grin.gif

LenK

Forumguru
Re: Wat een \"pech\" !!

Ze hebben in .at ook de RS diesel 170PS en voor dezelfde goedkope prijs als de benzine!

richyk

Actief lid

Klopt, is ook in Duitsland al te bestellen ! In Nederland gaat het allemaal iets trager en kost het iets meer /forum/images/graemlins/grin.gif

Mijn Fabia Combi 1.4 komt ook pas vanaf week 22 in productie, en idd, mijn dealer wist mij ook al te vertellen dat dat modeljaar 2007 zou gaan heten /forum/images/graemlins/smile.gif .. benieuwd wat er dan anders aan is ...

Dus toch die Stream met MP3 ondersteuning. Stond ook al op de Belgische configurator vermeld. Zou de huidige Stream met een software-update ook MP3's kunnen spelen, of is het gewoon een nieuw model Blaupunkt die achter het Skoda-frontje huist?

richyk

Actief lid

Zal waarschijnlijk een software-update zijn i.c.m. misschien een ander laser ? Verder hetzelfde apparaat alleen zal het nu versie B zijn.

Ik heb zelf een VW MFD2 DVD versie B, deze speelt bijv. audio-cd waar versie A dat niet kon....

Volgens mij alleen nieuwe software, een cd'tje met MP3'tjes is hetzelfde medium als een audio cd. Vergelijk maar met je PC; de daarin aanwezige cd-speler (als zo'n ouderwets ding er nog in zit tenminste) slikt ze ook allebei. Met 1 laser..

In principe zou dus alleen de MP3 codec in de firmware verwerken voldoende zijn? Kan het me niet voorstellen.Denk toch dat er onderhuids een andere speler in zit.

We horen het snel genoeg als er iemand voor een software-update naar de dealers is geweest ...

Bij mij gaat die stream er sowieso meteen uit om plaats te maken voor wat anders.

Frankie

Actief lid

zag toevalig vandaag een zwarte .AT O2 combi RS met getinte achterruiten. Zag er erg smakelijk uit wel. Reed op de A2 met een oudere heer met wit haar achter het stuur /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan