Wat is componentenbescherming?

Vanmorgen stapte ik in m'n auto en zette hem op contact. Nu kwam er op de radio het volgende te staan " componentenbescherming actief" . Zie ook de foto.

Wat wil dit zeggen? Er niet niets veranderd ofzo aan de auto of radio.

Bijlagen

• IMG-20210212-WA0001.jpg
    IMG-20210212-WA0001.jpg
    219,2 KB · Weergaven: 166
[Q

Nee accu is niet los geweest. Ook niets veranderd ofzo aan de auto

Laatst bewerkt door een moderator:

BigCheese

Forumguru
Je radio denkt daar anders over. Misschien een gammele verbinding ergens waardoor hij in deze modus is geschoten...

Antera

Donateur
Dit heeft niks te maken met de accu los te maken. Het systeem zit de auto verder vermoedelijk niet waardoor hij denkt dat hij los is aangesloten. Hierdoor komt de melding in het beeld. Ik zou de stekker op de headunit in je dashboard even bekijken of deze nog goed erin zitten.

Mocht het probleem blijven dan kan je eens langs de dealer gaan om deze na te zien. Ik kan je er eventueel ook mee helpen indien gewenst. Contact me even via whatsapp

[Q
Het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan.
Zou het met de strenge vorst te maken kunnen hebben?
Waar kan ik die stekker vinden? Links van het stuur bij de zekeringkast?

Bertus V

Nieuw lid
Uhm vraagje ik heb dat nu dus ook in mijn skoda,maar heeft het geholpen die stekker er in en eruit.mijn dealer doet net of het een verschrikkelijk complex probleem is en is nog niet met een oplossing gekomen.ben nu ruim 4 maanden onderweg zonder muziek of infotainment

Ik heb het stekkertje niet los gehad, bij mij is de melding een keer of 3 in beeld verschenen en daarna was die weer weg als je de auto even opnieuw starte. Tot op heden heb ik zelf geen last meer gehad van de storing.

Jaa hopelijk wel het is erg vervelend inderdaad. Mocht je nog een oplossing krijgen laat die hier even weten als je wilt.

Seppe

Nieuw lid
Dit heeft niks te maken met de accu los te maken. Het systeem zit de auto verder vermoedelijk niet waardoor hij denkt dat hij los is aangesloten. Hierdoor komt de melding in het beeld. Ik zou de stekker op de headunit in je dashboard even bekijken of deze nog goed erin zitten.

Mocht het probleem blijven dan kan je eens langs de dealer gaan om deze na te zien. Ik kan je er eventueel ook mee helpen indien gewenst. Contact me even via whatsapp
Goeie dag ik heb hier ook soort gelijke problemen geen muziek geen media start stop ook niet front assist ook ni beschikbaar

Iemand een idee

hemi24

Forumguru
@Seppe : aangezien je start/stop en je front-assist ook niet werkt: slechte accu, of probleem met laden…

hoe oud is je accu ( of wagen) ? Accu staat meestal op één van de polen.

Antera

Donateur
Goeie dag ik heb hier ook soort gelijke problemen geen muziek geen media start stop ook niet front assist ook ni beschikbaar

Iemand een idee

Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic word erg gewaardeerd.

Daarnaast kunnen we niks met deze info. Laat zien elke software versie erop staat en laat even duidelijk zien wat de problemen zijn misschien kunnen we helpen

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan