wat is de "onderste acculaadgrens"?

Kan iemand mij vertelen wat de instelling önderste acculaadgrens"inhoud?
Hij kan ingesteld worden tot 50%, kan het in het boekje niet vinden.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als je vraag de HV accu van een PHEV betreft, zal het waarschijnlijk het minimum laadniveau zijn tot waar je 'm leeg wilt kunnen rijden.
 

GertD

Actief lid
Ik dacht dat dit was wanneer je met een laadtimer werkt dat de accu meteen wordt geladen naar dit niveau.

Dus als je dit instelt op 50 procent en de accu is 20 procent en u steekt de wagen in laadt deze meteen op naar 50 procent. Ongeacht of je de laadtimer insteld voor bijvoorbeeld pas snachts te laden. Wanneer deze 50 procent is stopt deze met laden tot wanneer de laadtimer deze terug inschakeld voor verder te laden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Klinkt plausibel, maar zou dan niet echt (financieel) nut hebben: de vraag staat in het Superb topic, en dan neem ik aan dat het over de hybride gaat. Dan zou je de laatste 7(?) kWh tegen nachttarief kunnen laden.......(14kWh accu, of is het meer?) dat geeft dan een minderprijs van 3-5 cent per kWh?
 
De nieuwe superb (en kodiaq) heeft een 25kWh (ongeveer) accu.. (En dat is grOOter dan de eerste generatie bmw i3 / nissan leaf!)
Die onderste laadgrens werkt 2 kanten uit. Zet je hem daar op als hij bijv 80% is geladen dan zul je hem leegrijden tot 50 is hij lager dan 50% dan zal hij hem actief gaan bijladen tijdens het rijden.
 

GodfriedD

Nieuw lid
In mijn Kodiaq iV is het een raadsel. De onderste laadgrens lijkt iig niet instelbaar. Informatie in de gebruiksaanwijzingen (boekje en on-line) klopt niet met de aanduidingen in de auto. De app van Skoda Nederland geeft ook geen sjoege.
Zo lijk ik steeds mijn accu volledig leeg te rijden. Dat is toch niet goed voor de levensduur?
Wie weet raad?
 
In mijn Leon , kan dat alleen als je een eindpunt met de navigatie ingeeft.
Zoiets van bij de bestemming wil ik 40% over hebben en dat eigenlik altijd redelijk goed+- een paar %
 
Laatst bewerkt:
Geen idee .. maar je moet hem toch ook kunnen bijladen tijdens het rijden..?
daarvoor moet ie niet op de automatische stand in hybride…
 
Bovenaan Onderaan