Wat is dit voor een stekkertje?

roelos

Nieuw lid
Halla allemaal,

Ik ging vandaag mijn autoradio vervangen. Terwijl ik de kabels een beetje aan het ordenen was kwam ik het volgende stekkertje tegen. (klik voor groter)

Er zat een handgeschreven stikkertje op met daarom "1/100a" Kan ook iets anders zijn, want het was erg slecht te lezen...
Iemand enig idee waarvoor dit dient?

TurboBooster

Forumguru
Is vermoedelijk de zg. taxi aansluiting.
Kijk maar eens in het instruktieboekje, daar kom je namelijk ook een zekering tegen voor deze aansluiting.

TB.

als we het dan over stekkertjes gaat en er is een kenner in de zaal;
er zit bij mij ook een kabeltje wat ik niet kan thuisbrengen
lijkt op een antene kabel maar dan iets dunner met een soort schroef aansluiting.
iemand een idee wat dat dan is?

roelos

Nieuw lid
als we het dan over stekkertjes gaat en er is een kenner in de zaal;
er zit bij mij ook een kabeltje wat ik niet kan thuisbrengen
lijkt op een antene kabel maar dan iets dunner met een soort schroef aansluiting.
iemand een idee wat dat dan is?

Die had ik er ook tussen zitten... Het is de antenne van de carkit van de vorige eigenaar...
Ik ben er trouwens nog niet helemaal uit wat een "taxi-aansluiting" is.. Ik kan er niets over vinden...

TurboBooster

Forumguru
De spanning op dat stekkertje komt waarschijnlijk van zekering nummer 12.
Deze aansluiting wordt gebruikt om andere apparaten dan de radio te voeden van stroom.
Hierbij valt te denken aan taxi's / politiewagens (mobilifoon) daar de octavia in sommige landen daar veel voor wordt gebruikt.
Ook is het mogelijk de Gsm tel./lader hier op aan te sluiten.

TB.

roelos

Nieuw lid
De spanning op dat stekkertje komt waarschijnlijk van zekering nummer 12.
Deze aansluiting wordt gebruikt om andere apparaten dan de radio te voeden van stroom.
Hierbij valt te denken aan taxi's / politiewagens (mobilifoon) daar de octavia in sommige landen daar veel voor wordt gebruikt.
Ook is het mogelijk de Gsm tel./lader hier op aan te sluiten.

TB.

Duidelijk....Bedankt voor de info

Bovenaan Onderaan