Wat is dit??

Jee13

Forumguru
Nu durf ik van mijzelf wel te zeggen dat ik veel van electronica weet, maar wie kan mij vertellen wat dit is?

Ik heb zelf wel een vermoeden, maar ben er niet helemaal zeker van
Mijn O2C RS FL is standaard vanuit duitsland afgeleverd met een externe DVD speler gekoppeld aan de MFD2, deze dvd speler zit boven de wisselaar ingebouwd links achterin de kofferbak, daar heb ik een IR-oogje gevonden dat net boven de bekleding uitsteekt thv hoek van achterste ruit.

Ik denk dat dit apparaatje iets van een IR repeater oid moet zijn.
Echter gaf dit onlangs tijdens een snelle rit vanuit Bemmel over de a15 in het donker blauwe flitsen, zonder enige regelmaat. Ik dacht zelfs even dat ik geflitst was op snelheid.

Al die tijd zit dit apparaatje thv binnenspiegel zonder dat het mij stoorde of in de weg zat, mijn dochter zei gisteren, dat het apparaatje ook flitste.

zou het dan nog steeds een IR repeater zijn, waarvan de batterij misschien leeg is?

Omdat de DVD speler achterin toch kapot was en ik deze van de zomer al uit auto had gehaald en ik vandaag bezig was om achter de MFD de bedrading te controleren ivm niet werkende stuurbediening, besloten het apparaatje maar eens te verwijderen en open te maken

hierbij wat fotos, ik hoor graag jullie meningen

20130706_105335.jpg

20140114_133141.jpg

20140114_133152.jpg

20140114_133202.jpg

Joske

Forumguru
een RADARVERKLIKKER! :nailbiting:

....

neen, zou het niet weten, wel straf dat het jou nog niet eerder opgevallen was in de wagen é ;)

Jee13

Forumguru
Alle Joske:)

Natuurlijk was mij dit tijdens de proefrit al opgevallen, nog zelfs bij aflevering gevraagd aan de garage of dit niet van vorige eigenaar was, toegangscontrole van poort of homelinksysteem oid, hij zou het navragen maar wist het ook niet

We hebben bij ons in het dorp een test gehad met zo'n ding: daarmee konden ambulances je waarschuwen dat ze er aan kwamen. Vaak horen mensen de sirene niet doordat ze hun radio te hard aan hebben staan. Kijk hier eens.

Jee13

Forumguru
Ja! thx

Dat is het
Wat een snel antwoord

Auto is van wethouder van Nunspeet geweest, dus wel te verklaren

dirkkroneman

Forumguru
Ja klopt, regio Harderwijk idd. Maatje van mij heeft het ook in zijn auto (vd zaak) zitten. Schijnt nog niet echt optimaal te werken en áls het al werkt is dat alleen in de regio Harderwijk ;)

maarten77

Actief lid
Ik ben nu even niet creatief. Maar bijvoorbeeld aliens die een real-life soap kijken over Jee13 in de auto. Of de auto was hiervoor eigendom van Willem Holleder en werd daarom afgeluisterd. Of het is een nieuw gadget van VAG waarmee je verkeerslichten op groen kan zetten. Of eentje waarmee je matrixborden kan instellen, zodat je vrij baan kan maken voor jezelf alleen.

maarten77

Actief lid
Ja je hebt gelijk ook.

(Het werd ook zo mysterieus gebracht, met 4 foto's waarvan eentje zelfs geopend)

Noord26

Forumguru
Denk niet dat ik hier op zit te wachten dat het in mijn auto zou zitten. Wij wonen vlakbij het ziekenhuis aan de ventweg langs de hoofdweg. Dan wordt het vrijwel dagelijks dat er blauwe discolamp in de auto begint, terwijl het niet nodig is.

Cordoba

Forumguru
@Jee13 Ik neem aan dat het flitsen niet is gezien terwijl je in de regio Harderwijk reed. Zou je dochter 'm hebben zien flitsen omdat de batterij/accu van de 'blauw-blauw' bijna leeg was?

Jee13

Forumguru
Ik heb m tot voor kort nog nooit zien flitsen

Ik vermoed als verklikker volledig in werking is, langer en duidelijker zou oplichten
Nu was het een fractie van seconde in pikkedonker op hoge snelheid op de a15 en gisteren samen met dochter

Denk ook dat batterij leeg aan het raken is, hij is nu iig uit de auto en komt niet meer terug

VWim

Forumguru
Op zich een nuttig ding als ik het zo lees, jammer dat er geen gebruik van gemaakt wordt!

Jee13

Forumguru
Als dit systeem werkend was, en ook in mijn regio had ik m gewoon terug geplakt, zie op zich het nut wel in van dit apparaatje.

RayDelft

Forumguru
Mysterie opgelost. Ik wilde al iets roepen over Amerikanen en aftappen en zo! of over dat je vrouw het stiekem heeft geplaatst.:yeehaa:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan