Wat is er allemaal in te stellen?

Okki

Donateur
In diverse berichten lees ik dat er (voornamelijk bij Elegance en/of MaxiDOT) allerlei zaken in zijn te stellen c.q. te wijzigen door de dealer.
Bijvoorbeeld regensensor, deur met één klik open....enz.enz.

Kan er niet een lijst gemaakt worden met mogelijkheden voor nieuwe O2 rijders, zodat deze niet alle draadjes hoeven af te zoeken om te lezen hoe je iets moet doen?

Kwestie van knippen en plakken denk ik en er ontstaat vanzelf een document /forum/images/graemlins/regels.gif

Okki

Donateur
Om te beginnen:

1. Overigens is de regensensor wel op gevoeligheid in te stellen. De dealer heeft het bij mij aangepast omdat de sensor wat te lui was.... nu is het beter.
-------------------------------------------
2. Wat wel jammer is is dat de dealer de anti-carjack functie niet geactiveerd heeft. Morgen maar even over bellen.

MMM

Lid
/forum/images/graemlins/crazy.gif Misschien zinvol om dit op de meeting bij Pon eens aan te kaarten. Wellicht kunnen zij een complete lijst produceren die dan weer op deze site kan worden geplaatst. Zijn we in een keer allemaal op de hoogte /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif .

Okki

Donateur
Inderdaad, lijkt mij een goed idee. Kan je, voordat je O2 afgeleverd wordt, een lijst bekijken en aanvinken wat je allemaal ingesteld wil hebben (of later natuurlijk)

Handig zou het dan ook zijn om PON dit aan alle dealer te geven, want het schijnt dat de ene dealer wel weet hoe het moet (of wil doen) /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif en de andere niet /forum/images/graemlins/ahum.gif

Mark

Banned
Als je ééns over de schouder van de technieker meekijkt als de de computer aan je wagen zit, zie je dat je heel wat kunt instellen.
Natuurlijk hangt het er ook wel van af welk uitvoeringsmoddel je hebt.

Skody

Actief lid
Heb twee weken geleden m'n Octavia Elegance Combi, inclusief Maxidot opgehaald. Via het Maxidot kan je voornamelijk instellen:

*Coming Home Aan / Uit / Aantal Seconden + 10 of - 10
*Leaving Home Aan / Uit / Aantal Seconden + 10 of -10
*Taal van het Maxidot (geen Nederlands mogelijk !)
*Waarschuwing bij overschrijding zelf ingestelde snelheid.
*Maxidot stuurt met de ingestelde taal ook de rest aan. Dit heeft te maken met de Can-Bus o.i.d. Heb zelf het navigatiesysteem Cruise. Nadat ik dit op Nederlands instelde versprong 'ie na enige tijd weer in het Engels. Naar de dealer geweest, handcomputer er aan gehangen en nu is de taal van de Cruise permanent op Nederlands en Maxidot op Engels.
*Ruitenwissers zijn qua interval zelf met een schuifje te regelen.

*De dealer kan met een VAG-handcomputer op de centrale computer in je auto inpluggen. Met deze computer kunnen ze bijna alles instellen (motormanagement etc..). Heb zelf door de dealer laten instellen dat bij een snelheid > 15 km/u automatisch alle portieren op slot gaan (anti-carjacking). Daarnaast kan je door de dealer laten instellen dat bij één druk op de afstandbediening alleen het portier van de bestuurder ontgrendelt en bij twee maal drukken alle portieren. Deze instellingen worden het gevraagd bij de dealer. Ik denk echter niet dat een dealer zit te wachten op hele waslijsten met instellingen die gewijzigd moeten worden. Lijkt me ook niet echt nodig. Alles functioneert prima en als je echt een specifieke wens heb kan je dit natuurlijk altijd effekes voorleggen aan de dealer.

Bovenaan Onderaan