Wat is het volgende dat kapot is?

zusterherm

Nieuw lid
Ik heb een octavia combi 1.8 tsi uit 2010. Nu is ongeveer 3 maanden geleden bij de beurt geconstateerd dat de waterpomp kapot was en die vervangen moest worden. Dit samen met de beurt kwam op grofweg 1200 euro uit.
100 km later gaat de kettingspanner kapot met als resultaat veel schade wat na coulance uitkwam op 1700 euro. De gehele bovenkant van de motor is vernieuwd.

Nu staat de auto weer bij de garage met een melding dat de oliedruk niet goed is in de motor. Het bleek dat een filtertje onder de motor vervuild was en er iets met de carterpan was. dus alles vernieuwen kosten 500 euro. Ik heb de auto nog niet gehaald want bij de testrit kwam de melding weer terug. ze denken nu dat de oliepomp kapot is kosten 800 euro.

Ik weet het echt niet meer met deze wagen. Ben aan het wachten of de kleur nog wel hetzelfde is gebleven.

Ik heb zelf het idee dat alles wel in verband staat met elkaar en dat er met het vernieuwen van het binnenwerk van de motor dingen slecht zijn gedaan. De olie was immers vervuild nadat de spanner kapot is gegaan en de timing daardoor verschoven was dus komt er vuil in de olie lijkt mij.

Iemand die hier ideeën over heeft?
 

B.Stuurder

Forumguru
Net de verkeerde volgorde. De waterpomp gaat bijna standaard kapot, vanwege de lager t.o.v. De belasting bij de aandrijving, maar meestal gaat de kettingspanner eerst, vervangen ze in die reparatie meteen de waterpomp want daar kun je dan lekker bij. Uiteraard gaat de olie en het filter er dan ook meteen nieuw in. De oliepomp is waarschijnlijk pech, of je verstopte filter moet een verband geven.....
Ik denk de Wet van Murphy, maar 1 ding is positief: je hebt zo bijna een nieuwe wagen, motorisch gezien.

Misschien had de garage zaken slimmer kunnen doen, vooral omdat bekend is dat bepaalde zaken bijna standaard kapot gaan en was preventief vervangen slim geweest, maar toon dat maar eens aan.
 

luissies

Senior Member
Ik hoop dat je nog garantie had. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad . Maar eerst de ketting spanner dus 8 kleppen kapot. Motor gereviseerd. Toen de koppeling en na 2 maand nog een keer de koppeling. En nee dan word je niet vrolijk. Ik hoop dat het allemaal een beetje mee gaat vallen voor je. Het is verder een hele fijne auto. Maar zulke narigheid moet je niet te lang hebben. Want dan ben je er gauw zat van.
 
Bovenaan Onderaan