zusterherm
Nieuw lid
Ik heb een octavia combi 1.8 tsi uit 2010. Nu is ongeveer 3 maanden geleden bij de beurt geconstateerd dat de waterpomp kapot was en die vervangen moest worden. Dit samen met de beurt kwam op grofweg 1200 euro uit.
100 km later gaat de kettingspanner kapot met als resultaat veel schade wat na coulance uitkwam op 1700 euro. De gehele bovenkant van de motor is vernieuwd.
Nu staat de auto weer bij de garage met een melding dat de oliedruk niet goed is in de motor. Het bleek dat een filtertje onder de motor vervuild was en er iets met de carterpan was. dus alles vernieuwen kosten 500 euro. Ik heb de auto nog niet gehaald want bij de testrit kwam de melding weer terug. ze denken nu dat de oliepomp kapot is kosten 800 euro.
Ik weet het echt niet meer met deze wagen. Ben aan het wachten of de kleur nog wel hetzelfde is gebleven.
Ik heb zelf het idee dat alles wel in verband staat met elkaar en dat er met het vernieuwen van het binnenwerk van de motor dingen slecht zijn gedaan. De olie was immers vervuild nadat de spanner kapot is gegaan en de timing daardoor verschoven was dus komt er vuil in de olie lijkt mij.
Iemand die hier ideeën over heeft?
100 km later gaat de kettingspanner kapot met als resultaat veel schade wat na coulance uitkwam op 1700 euro. De gehele bovenkant van de motor is vernieuwd.
Nu staat de auto weer bij de garage met een melding dat de oliedruk niet goed is in de motor. Het bleek dat een filtertje onder de motor vervuild was en er iets met de carterpan was. dus alles vernieuwen kosten 500 euro. Ik heb de auto nog niet gehaald want bij de testrit kwam de melding weer terug. ze denken nu dat de oliepomp kapot is kosten 800 euro.
Ik weet het echt niet meer met deze wagen. Ben aan het wachten of de kleur nog wel hetzelfde is gebleven.
Ik heb zelf het idee dat alles wel in verband staat met elkaar en dat er met het vernieuwen van het binnenwerk van de motor dingen slecht zijn gedaan. De olie was immers vervuild nadat de spanner kapot is gegaan en de timing daardoor verschoven was dus komt er vuil in de olie lijkt mij.
Iemand die hier ideeën over heeft?