Wat is MaxiDOT?

Sand3r

Senior Member
Wat is het MaxiDOT display wat je vanaf de Ambition uitvoering op de Octavia krijgt?

Wat kan je ermee? Ik dacht dat het een boardcomputer, is dat juist?
En hoe bedien je deze dan als je stuur zonder extra knoppen hebt?

Gieliovd

Forumguru
MaxiDot is een schermje dat al op vele, vele topics uitvoerig is besproken op het forum.

Even zoeken!

Het is dus je boordcomputer ja.

skodaoctavia2

Actief lid
aller eerst echt een ideaal snufje (hoef je niet naar de dealer toe om bepaalde handige dingen in te stellen voor je auto (anti hijack, comfort instellingen en noem maar op) met je richting aanwijzer doe je dat daar zitten de knoppen op. als je knoppen in je stuur wilt hebben moet je een multifunktioneel stuur nemen, dan kun je je radio en telefoon mee bedienen, maar niet je maxidot.

EdK

Forumguru
aller eerst echt een ideaal snufje (hoef je niet naar de dealer toe om bepaalde handige dingen in te stellen voor je auto (anti hijack, comfort instellingen en noem maar op) met je richting aanwijzer doe je dat daar zitten de knoppen op. .

Ook dit is niet geheel waar !
Het ligt er maar net aan welke Skoda je bezit !
Want in de RR heb ik ook Maxidot, maar ik kan daar geen Hijack of comfort instellingen aanpassen, hiervoor moet ik nog steeds naar de dealer !

Maar zoals Gieliovd al zegt, er is al menig A4tje volgeschreven over dit onderwerp op het forum ! Dus even een zoekopdracht doen binnen het forum en je hebt zeker een uur aan leesvoer !

Sand3r

Senior Member
aller eerst echt een ideaal snufje (hoef je niet naar de dealer toe om bepaalde handige dingen in te stellen voor je auto (anti hijack, comfort instellingen en noem maar op) met je richting aanwijzer doe je dat daar zitten de knoppen op. als je knoppen in je stuur wilt hebben moet je een multifunktioneel stuur nemen, dan kun je je radio en telefoon mee bedienen, maar niet je maxidot.

Hoe zit het dan met de cruisecontrol? Die bedien je met de zelfde hendel?

TL@

Forumguru
Ik heb ook een gewone O2 en ik kan (delen van) de maxidot ook met het stuur bedienen.

skodaoctavia2

Actief lid
op mijn stuur zitten de knoppen mute
stuur verlichting aan/uit
cd voor uit, achter uit, nummer voor uit / achteruit
volume +/-

Heb het eerlijk gezegt nog nooit geprobeert met het stuur om je maxidot te bedienen. hmm straks even proberen:grin:
zo leer je steeds weer iets

Neptukker

Forumguru
Heb O2 uit 2009 met het multifunctionele stuur. Het stuur is zelfs de Enige mogelijkheid om maxidot te bedienen (knopje aan zijkant ruitenwisserbediening zit er dus niet op). Werkt uitstekend. Ook kun je de (columbus) radio/cd bedienen en de (bluetooth-)telefoon e.d. Zelfs SMS'jes zijn te lezen op het maxidot. Ook krijg je daar, indien gewenst, navigatieaanwijzingen.

Bovenaan Onderaan