Wat is nou MaxiDot? Is dat een optie op de auto?

Wally

Nieuw lid
Beste forum fans,
Het is mij uit alle verhalen niet duidelijk wat MaxiDot is behalve dat het een manier is om instellingen te wijzigen van de auto. (Ik zag een hoop forum meldingen/draden, maar niet het antwoord)
Imand een idee of het standaard op een O2 Combi Elegance uit 2006 zit?
koffie.gif

tim

Lid
Re: Wat is nou MaxiDot? Is dat een optie op de aut

Maxidot is een uitgebreid schermpje van de boordcomputer. Hierop kan ook informatie getoond worden van je navigatiesysteem en/of audiosysteem. Als je Maxidot hebt kun je sommige instellingen van je auto zelf veranderen.

Maxidot zit niet standaard op de Elegance maar kan als optie worden bijbesteld.

Tallguy

Forumguru

llopt. Het is gewoon een ander schermpje in je klokkenwinkel dat bestaat uit allemaal pixels (cq dot's) vandaar ook de naam maxidot.
Je kunt er ten eerste mooiere info mee tonen (hoewel een hoop info gelijk is aan de normale display). Alleen is het zo dat je met maxidot wat meer dingen zelf kan doen.

Maxidot ziet er bijv zo uit:
maxidot.jpg
of zo

img_10.jpg

LenK

Forumguru

Nog steeds jammer dat het niet standaard is, in ieder geval op de duurdere uitvoeringen.
Veel mensen hebben niet in de gaten dat het een waardevolle aanvulling op het instrumentarium is en hebben er dus geen € 150 extra voor over.
Helaas heb ik maar een 2ehandsje waar het niet in zit en achteraf inbouwen is zowat mission imposible heb ik kunnen lezen.

Tallguy

Forumguru

Ik vond zelf die 150 Euro het struikelblok. Natuurlijk is het mooi en leuk, maar om er 150EUr voor te betalen? Dat vond ik het niet waard.
Wat mij betreft ben ik het eens met LenK dat het default zou moeten zijn.

Octaviarijder

Actief lid

Het ziet er dus beter uit, maar het zelf kunnen veranderen van wat instellingen, is dat 150 euro waard.

tim

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Het ziet er dus beter uit, maar het zelf kunnen veranderen van wat instellingen, is dat 150 euro waard.

[/ QUOTE ]
Ik kan me niet voorstellen dat je dit in de praktijk vaak doet. Het lijkt me dat je dit één keer in stelt (of laat stellen) en er verder niet meer naar om kijkt. Maar als gadget is het natuurlijk best geinig.

blacktdi

Actief lid
Je kan er bijvoorbeeld de tijdsduur van de coming home leaving home mee instellen. Waar ik het regelmatig voor gebruik is de flitspalen info van bv Q-music. Dat krijg ik dan recht voor mijn neus geprojecteerd. Wat ik ook regelmatig doe is kijken hoeveel kilometer ik nog op de tank kan rijden of het gemiddelde gebruik bekijken. Ja het blijft een gadjet maar wel een handige vind ik persoonlijk, en ja 150 Euro is een hoop geld maar wat is nog goedkoop tegenwoordig.

Pim

Lid

Ik heb er een Nexus bij, en dan is de pijlnavigatie recht voor je neus wel een handige ondersteuning bij de kaart.
Ook het weergeven van het kompas terwijl je niet navigeert is wel handig, maar zonder Navigatie functies wordt het inderdaad een wat beperke optie.
Ook handing is het instellen van een snelheidswaarschuwings signaal voor winterbanden, zodat je dat lelijke, in Duitsland anders verplichte stickertje niet op je dashboard hoeft te plakken met je max. toelaatbare snelheid.

VEEJAY

Forumguru

ik gebruik vaak de de maxidot om het gemiddelde gebruik per rit (5,2 bij rustig rijden/6,7 bij sportief rijden) maar ook het totale gemiddelde gebruik per tankbeurt in de gaten te houden.

Kan dat ook zonder maxidot?

jurjen

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

ik gebruik vaak de de maxidot om het gemiddelde gebruik per rit (5,2 bij rustig rijden/6,7 bij sportief rijden) maar ook het totale gemiddelde gebruik per tankbeurt in de gaten te houden.

[/ QUOTE ]

Dat van die tankbeurt weet ik niet, maar ik heb met het standaarddisplay ook verbuikscijfers overall en voor de rit.

DeSeum

Nieuw lid

ik zou het altijd doen. het maakt het beeld compleet. zonder maxidot is je klokkenwinkel een kaal plaatje!

Matra_Murena

Actief lid

Zonder maxidot kan je het gemiddeld verbruik, km tot tankbeurt, gemiddelde snelheid, Tijd van de rit tot dusver, afgelegde km's etc allemaal simpel aflezen van het scherm. Enkel dingen als een openstaande deur worden als rood icoontje weergegeven in plaats van een autotje met een open deurtje op het scherm. Ik denk dat afgezien van het instellen van dingen het geen meerwaarde heeft behalve het zicht.

Henny

Actief lid

Je ziet ook welke deur er openstaat, in plaats van dát er een deur openstaat.
Je kan je radioafstemming b.v. ook laten zien als je dat wilt. Weet niet of dat alleen met de fabrieksradio's is hoor, ik heb een Audience. Je ziet het dan dubbel: tussen de klokken en op het radiodisplay.

Ook gaat de telefoonbediening (m.b.v. af-fabriek bluetooth) via het Maxidot, je kan dan je telefoonboek downloaden en daaruit nummers kiezen.

Het zelf instellen/toevoegen van functies hoeft voor mij alleszins geen €150 te kosten. Vrijdag ben ik voor controle na de eerste 1000Km bij de dealer geweest en ik heb gevraagd dat de anti-carjacking functie zou geactiveerd worden. Even de stekker van de pjoeter ingestoken, 20 seconden in het menuutje zoeken en klaar. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het met een maxidot eenvoudiger is. En zoals reeds eerder aangehaald: je hoeft toch niet om de dag de instellingen te veranderen. Pas op, de mensen die een GPS en telefoon enz hebben zijn er dan weer wel mee geholpen lijkt mij. En mooier vind ik het ook.

Tallguy

Forumguru

Ik denk dat TS (Topic Starter) gewoon moet nadenken welke opties hij in zijn wagen neemt/heeft/bestelt en dat cross-checken met de aansluitingen/mogelijkheden die MaxiDOT geeft.

Als hij geen navigatie en geen Skoda radio neemt, is Maxidot vlgs mij al meteen overbodig.
Het zien van je brandstofverbruik zit in de normale versie ook, dus dat is voor mij geen reden om maxidot te nemen.
Temperatuur idem, aantal km's voordat de tank leeg is idem, gemiddeld verbruik idem.

En tenslotte blijft de belangrijkste vraag...vind je het die €150 waard?

SkodaMan

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

[/ QUOTE ]

Yep.

Het maakt de auto mijn inziens toch wat meer af, ziet er wat hoogwaardiger uit. Audi en VW gebruiken dit schermpje ook, alleen dan rode verlichting. Als het een lease betreft zou ik het altijd doen, dan is €150,- niet veel geld.

Tallguy

Forumguru

Ik ben het met je eens Kazuka. Ook al heb ik een lease, toch heb ik het niet genomen. Natuurlijk kan je die €150 wel missen in je maandbedrag en het maakt de auto meer af. 100% gelijk. Maar persoonlijk vond ik het niet zo nodig.
Wat ik wel mis zonder MaxiDOT (als ik het goed heb tenminste) is dat je nu geen signaal krijgt als je sneller rijdt dan een ingestelde waarde. Dat zit toch in je CC als je MaxiDot hebt?

Bovenaan Onderaan