Ach nu we toch bezig zijn. Mijn DSG 6 TDI 1.9 heeft bijna 360.000 op de teller staan. De motor loopt nog net zo soepel als uit de fabriek en de DSG is ook nog nooit gereviseerd. Ik rij alleen lange afstanden. Wat is er dan wel allemaal gebeurd:
- Twee distributie wissels inclusief spanners en waterpomp, de derde komt eraan
- Alle aandrijfhoezen vervangen, wellicht komt er weer een aan
- Dynamo vervangen
- Twee keer alle gloeipluggen vervangen
- Om de 60.000 bakolie vervangen (180/200 per keer)
- Airco sensor vervangen
- Remklauw vastgelopen door versleten zuigerrubber (had ik helaas zelf niet ontdekt of gezien)
- Verder het normale onderhoud (accu, multiriem, olie, filters, remblokken, schijven, remvloeistof, ...)
- 2e massavliegwiel vervangen
Dit was het wel zo'n beetje. Het lastige werk is door VAGtechniek gedaan. De rest door mijzelf. Auto zit nog goed in de lak, behalve de voorbumper daar is een klootviool tegenaan gereden. Moet een spotrepair laten doen.
Aan de binnenkant is het stuur een beetje versleten en er zit een scheurtje aan de binnenkant van de deur waar ik altijd mijn elleboog op laat steunen.
Tja, ik had dat ding allang weg willen doen, maar dat gaat voorlopig toch niet gebeuren. Hij is gewoon te goed. Kan het geld beter besteden aan nuttige zaken.
Korom een 1.9 TDI is een prima investering, als je wat geluk hebt en de auto goed behandelt.
Oh ja, als ik de auto scan met VCDS dan zit er in het HVAC gedeelte wel wat foutjes, cruise control en radio speaker, maar daar merk ik zelden wat van. Soms valt de CC wel eens uit, maar ja...geen zin om te repareren.