Wat kan ik nu nog doen??

htuned

Senior Member
Met enige schaamte (ik lijk wel een verwend kind) weet ik niet meer zo goed wat ik nog kan verbeteren aan mijn auto.... Octavia 2018 1.5 tsi met alle opties..
Gedaan: tuning 180 pk en 310 nm, automaat laten tunen, verlaagd met nwe dempers, start/stop geblokt, spatlappen voor, alles LED, dempers motorkap, winter-zomer-wielen LM, mechatronic-olie ververst, echt reservewiel....

Nog tips?
 

Herzog Jan

Forumguru

Misschien staat hier nog wat tussen ?
 

htuned

Senior Member
Leuk deze reacties! Ik blijf voorlopig genieten van deze auto; genoeg opknappertjes gehad tot en met doorgeroeste Ami 6..
De lijst van Lowering is wel interessant: ga ik eens rustig bekijken. De mat zit al aan onderkant motorkap, Oh ja en beschermroosterje plastic voor aircocondensor is al onderweg via skodaparts.
 

Arjan1985

Forumguru
Wil je geen stage 2? Downpipe, verbeterde lucht inlaat traject of simpelweg zo’n k en n inleg filter?
Hij kan dan beter in en uit ademen.
Los hiervan heb je al het inlaat traject laten reinigen? Stond bij mij 250000 km op en er kwam een hoop rommel uit wat serieus trek kracht opleverde.
Dan kan je nog een andere uitlaat overwegen

Als je veel in de winter rijd en geen fan bent van krabben kun je een stand kachel inbouwen. Mijn wens ooit. En dan koelvloeistof en olie voorverwarmen.

Achteruit rij camera? Kan ook door @Antera net als die codering.

Achter een diffusor onder de bumper.

Al je rubbers vervangen door die zwarte of paarse variant. Ben de naam kwijt. Ben je van al je gekraak in onderstel af. Voel je wel meer hobbels maar ben je nog strakker icm je verlaging.

Heb je het sport stuur met afgevlakte onderkant?
 
Laatst bewerkt:

htuned

Senior Member
mooie reacties! Vervangen van onderdelen, die nog goed zijn is niet mijn ding. Downpipe is een no-go voor mijn lief.
K en N ga ik doen. Dank voor de tip. Ik heb al electrische voorruit verwarming. In mijn vorige diesels altijd stankachels gehad. Heerlijk. Maar dit is ook ok.. Inlaat reinigen ga ik uitzoeken. Is dat ook bij benzine een serieus probleem?
de rubbers zijn bij het verlagen al meegenomen: geen gekraak.
 

Arjan1985

Forumguru
Ja ik heb dezelfde motor als jullie auto. Zelfde bouwjaar ook. Foto’s van die walnoten actie.
 

htuned

Senior Member
Wauw! Indrukwekkend! Wat een vervuiling! Zou interessant zijn te weten hoe je dit preventief kan aanpakken.
 

Arjan1985

Forumguru
Niet. Ligt aan de techniek. Ik kon het even niet in mijn eigen woorden verwoorden:
Bron: vagtechniek.nl

“Direct ingespoten benzinemotoren krijgen last van carbon build up (koolstofafzetting) in de inlaatkanalen, op de kleppen en injectoren. Dit komt omdat de injectoren niet meer inspuiten voor de kleppen maar direct in de cilinderkamers. “

Oja wat ook wel handig zou zijn is een geïntegreerde lamp in je motor ruimte als je je motor klep open doet in het donker (stel dat het noodgedwongen moet)
 
Mwah, “niet” is ook niet helemaal waar. Je kunt de carterventilatie via een catch can laten lopen. Dan komt er geen olie meer mee terug langs het inlaat traject. Wel geregeld de catchcan legen. én een goeie nemen. Ik heb me er nooit zo in verdiept maar er zijn nogal wat kwaliteitsverschillen. Dan is het niet “over” maar wel stukke minder.
 

htuned

Senior Member
Bijzonder als je bedenkt hoeveel auto’s met deze vervuiling minder presteren en meer verbruiken. En dat daar eigenlijk zo weinig aandacht aan besteed wordt in het algemeen
 

Arjan1985

Forumguru
Er staat een hele mooie how-to op het forum. Welliswaar voor de 1.4 tsi.
 

htuned

Senior Member
Super helder filmpje! En ook de pdf over omleiden carterventilatie is helder!
Dank allen. Ik kan voorlopig voort!
 

htuned

Senior Member
Ik dacht al er mist iets aan het concept! Je bedoelt genieten van rijden? Ik geniet zeker: met deze auto kun je rustig rijden en fors doorkachelen Heerlijke combinatie. Ik haak nu af. Nogmaals dank voor reacties!
 
Bovenaan Onderaan