Wat kost een type III alarm?

Constant

Erelid
Wat kost het achteraf inbouwen van een type III alarm in mijn Octavia Scout? En zijn er nog aandachtspunten, zoals voorkeuren voor bepaalde merken of leveranciers? Of kan ik beter naar de dealer gaan?
 

higgy

Forumguru
Nomad kan je daarover wellicht meer vertellen.
Wel belangrijk dat je een alarm kiest dat 'met je canbus kletst' oftewel communiceert.
 

nemo

Senior Member
Is dat zo'n alarm wat ook afgaat als je de auto opkrikt?

Die heb ik een keer getest (niet op een Skoda), en het maakte niet uit hoe hoog ik de wagen opkrikte, het alarm ging NIET af! (de eigenaar vond het niet zo leuk)
 

nomad

Senior Member
Klasse II heeft geen wegtakelbeveiliging, klasse III wel.
Je kunt het beste een Defa CAN bus alarm in laten bouwen bij je dealer of caraudio inbouwcenter. Reken qua prijs op 500 euro voor een klasse II alarm of 600 euro voor een klasse III alarm. Dit is uiteraard inclusief inbouw.
 
Wat kost het achteraf inbouwen van een type III alarm in mijn Octavia Scout? En zijn er nog aandachtspunten, zoals voorkeuren voor bepaalde merken of leveranciers? Of kan ik beter naar de dealer gaan?

Ik heb in mijn Fabia Combi II af fabriek een alarm klasse III laten installeren. Het alarm beveiligt de motorkap, de portieren, de achterklep, het sleutelcontact en er is ook sprake van interieurbeveiliging. Daarnaast is er ook een beveiliging tegen het wegslepen van de auto. Echter, zodra Safe Lock geactiveerd is, kan je beter niemand in het compartiment achterlaten. Door de interieurbeveiliging detecteert het alarm bewegingen en zodoende gaat het alarm af en kunnen de inzittenden er niet uit totdat jij de auto ontgrendelt. Hopend dan dat je in de buurt bent en niet ergens op het toilet zit. :koffie:

Safe Lock eraf of uitschakelen via een knop in de deur wordt deze beveiliging uitgeschakeld. Waar ik voor vreesde is gelukkig niet uitgekomen gezien de vele reviews over slecht functionerende achteraf ingebouwde alarmsystemen. :( Deze reviews zijn van een paar jaar geleden en misschien is de techniek op dit gebied met sprongen vooruit gegaan.

Gisteravond in mijn woonplaats: bliksem en donderslagen. Het alarm in mijn auto bleef gelukkig stil. :super: Terwijl van 2 auto's (Mercedes) verderop in de straat het alarm afging.

De dealer heeft op mijn verzoek ook via het managementsysteem het signaleringsgeluid behorende bij het alarm geactiveerd. Sluiten is 1 keer piepen en openen is 2 keer piepen. Het is eigenlijk geen piepen, maar een vrij hard geluid. In een afgesloten ruimte (bijv. garage) klinkt het nog harder!

Mijn persoonlijke voorkeur is het achteraf laten inbouwen door de dealer. Hij kent je auto het beste. Van binnen en buiten...
 
Bovenaan Onderaan