Wat kost grootonderhoud voor een Skoda Fabia 1.4 16v bwj 2001 met 172.000km

DareDevil

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij het volgende af:

Ik heb laatst groot onderhoud met Apk voor de auto gehad, en vroeg me af wat zoiets nou bij de dealer kost.
Er moesten vele onderdelen worden vervangen. Mijn Skoda Fabia 1.4 16v bwj 2001 heeft 173.500km op te teller.

Het volgende is vervangen aan de auto:

Apk
Olie filter
Olie
Ruitenwissers (voorzijde)
Luchtfilter
Fusee kogel rechtsvoor
Spanrollen
distributieriem
Bougie kabelset
Bobine
Waterpomp
Schijven (Voor)
Remblokken (voor)
Remschoenen (achter)

Leenauto + Benzine hoefde ik niet te betalen

Ik heb voor dit totale plaatje €1290,- betaald
Dit was niet bij de dealer!

Iemand ervaring met wat dit zou hebben gekost bij de dealer?
Zie graag jullie antwoord tegemoet

Jasper

AGTon

Forumguru
euh, kijk eens op de website van skoda. Daar staat pakketprijzen voor de meeste van jouw onderdelen.

gr

turboturbo

Forumguru
Van jouw lijst kreeg mijn Fabia in augustus 2011 o.a. het volgende bij het groot onderhoud bij de dealer.

Pakket 6Y20103 waaronder: 01030031 grote onderhoudsservice, 051000GB diagnose app., oliefilter, Shell Helix 10W-40 Bulk 2,9L (EUR 218,49)
Pakket 6Y24650 remschijven en -blokken (EUR 239,50)
n.b. dit zijn ook nog prijzen ex btw.

Bougies en luchtfilter(s) zijn in 2012 met de kleine beurt meegenomen, maar die en andere prijzen kun je idd vinden op het prijsoverzicht op de site van Skoda. Voor mijn Fabia kostten de bougies 65,- ex btw. (3 stuks)
Ruitenwissers kosten bij mijn dealer 35,- ex btw. maar die laat ik nooit mee vervangen omdat ze alleen maar Valeo's hebben (die mij niet bevallen)

De rest van jouw lijstje heb ik nog niet voor handen gehad bij het onderhoud. Ik denk zelf zo op het eerste gezicht dat je geen gekke prijs hebt betaald voor zulk een lijst!

Buster

Lid
Uit het overzicht onderhoudsprijzen Skoda haal ik al:
grote beurt220
distributieriem500
schijven+blokken voor305
remblokken achter105
luchtfilter35
ruitenwissers voor
35
opgeteld:1200
Dan ontbreekt nog de waterpomp (80 Euro ofzo?), bobine (geen idee.....), fuseekogel en een set kabels voor de bougies.

The bone collector

Senior Member
Lijkt me vrij normaal hoor, er is heel wat vervangen. Je hebt blijkbaar enkel een beetje het ongeluk gehad dat heel wat slijtageonderdelen tezamen vervangen zijn.

Cordoba

Forumguru
De steekbobines (bobine per bougie) kosten bij de dealers iets van 40 euro, als ik het goed heb. Voor deze auto zal dat een bobine zijn voor het hele motorblok, dus dat kan een andere prijs zijn, omdat je ook een verdeler en contactpuntjes nodig hebt bij deze motor. Wat is overigens de reden geweest om de bobine te vervangen?

Erik_NL

Forumguru
Vanzelfsprekend niet helemaal vergelijkbaar maar om een indruk te geven:
Skoda Fabia Combi Elegance 1.4 2001 (achtklepper)
Grote beurt plus APK bij km stand 168.099. Dealer: Korterink-De Lichtmis. Datum: 18-2-2013

APK gratis
afmeldkosten APK
grote onderhoudsbeurt
olie ververst
oliefilter vervangen
luchtfilter vervangen
interieurfilter vervangen
bougies vervangen
multiriem vervangen
remblokken voor vervangen
remvoering achter vervangen
wiellager rechts voor vervangen
verlichting in orde gemaakt (oranje lampjes richtingaanwijzer vervangen)
remvloeistof ververst
koelwater bijgevuld
ruitensproeier gevuld
gebruik testapparatuur
klein materiaal
milieuheffing

factuurtotaal: € 1109,00 incl. BTW

Gratis leenauto, 3 liter benzine bijgevuld

DareDevil

Actief lid
Bobine werkte niet goed meer! kreeg een mis/nep ontsteking waardoor de auto niet goed liep, 1 werkte er niet goed meer!

Bovenaan Onderaan