Wat kost ongeveer een trekhaak incl montage

Ronnie

Forumguru
Zelf doen (fluitje van een cent) scheelt een hoop........

Merk:SkodaModel:Fabia Combi + Sedan + RS lineMaximaal trekgewicht:1200 kgMaximale kogeldruk:50 kgEuropees keurmerk:JaBumperuitsnede:JaUitsnede zichtbaar:NeeIndicatie montagetijd:< 90 minutenPrijs trekhaak:€ 114,66

Die prijs van 114 euro is waarschijnlijk zonder kabelset. Als je pech hebt kan die ook nog eens 100 euro kosten (zoals bij mijn vorige Peugeot)
Kabelset plus trekhaak was in ieder geval nog altijd goedkoper als aankoop en montage bij de dealer. Zelf monteren is vaak zgoed zelf te doen. Op de site van Bosal staan prima montagehandleidingen, kun je vast eens kijken of zelfmontage je gaat lukken.

LenK

Forumguru
Dat zelf doen is toch echt wel een klus. Als je niet echt handig of geen doorzetter bent dan zou ik er niet aan beginnen.
Ook heb je een goede ruime garage nodig met liefst een brug. Anders moet je "continu op de grond liggen" bij de montage.
En de uitdaging zit hem niet in het volgen van de handleiding maar het oplossen van de merkspecifieke dingen die er niet in staan: bumper(de)montage, bekabeling aansluiten, PDC problemen

Als je een beetje handig bent en zelfvertrouwen hebt moet het goed lukken. Een brug is handig, maar je kunt de auto ook op een flinke stapel stoeptegels rijden. Zo heb ik het immers een paar keer gedaan.

Ted

Forumguru
Het enige wat even wat moeite kost is het verwijderen van de bumper omdat deze met een klik verbinding vast zit. De trekhaak is niets anders dan de metalen biinen bumper te vervangen voor de trekhaak. geen gaatje behoef je te boren. De bekabeling kan je met een stekker er tussen steken. Pas vooral op dat je het mistachterlicht het nog doet. hiervoor heb ik zelf een aanpassing gemaakt.

Ted

Forumguru
De bumper verwijderen, gaat een beetje tegen je gevoel in. Maar de rest is een eitje. De bedrading is er gewoon plug en play. Deze kostte bij mij circa 25 euro!

joergarms

Senior Member
Ik heb het toendertijd ook zelf gedaan, (was niet de eerste).
Maar het is gewoon ff goed opletten, alle torx goed verwijderen, dan de bumper vanuit de wielkasten opzij trekken, totdat ie losklikt, en dan naar achter halen.
Ff sleufje onderin maken voor trekhaak, kabeltjes naarbinnen leiden via de al aanwezige rubbers, trekhaak monteren op de standaardpunten en dan het hele verhaal mooi afwerken.
Volgens mij staan er wel meer topics over.

Bovenaan Onderaan