Wat verbruikt een Ocavia combi 2.0 FSI?

Freek K

Nieuw lid
Wat verbruikt een Octavia combi 2.0 FSI?

Na al 3 jaar tevredden met een Fabia combi gereden te hebben hebben we besloten om een Octavia combi te kopen. We kwamen een exemplaar tegen met niet teveel kilometers en een redelijke prijs. Hier ligt een 2.0 16V FSI motor in (2005 model). Wie kan me een indicatie geven over het verbruik van deze motor? Ligt dit verbruik veel hoger als een 1.6 8V?Hebben nu overigens een 1.4mpi die voor zo'n klein motortje niet al te zuinig is overigens.

Jan_Hein

Actief lid
Beste Freek,

Momenteel rij ik nog met een dergelijke Octavia, wel met een tiptronic. Heb 'm ingeruild voor een YETI.
Het verbruik van een 1,6 weet ik niet. Mijn verbruik hangt erg af van het gebruik. Als het 's winters koud is en soms korte stukken rijd verbruikt ie nogal wat. Volgens de boordcomputer 1:8. Op de grote weg en met constante snelheid, rekening houdend met de maximum snelheid kom je op gemiddeld 1:14. Op de lange afstand gebeurt het dat ik uitkom op 750 km op een tank dus pakweg 1:15.
Het is trouwens een heerlijke bak, lekker relaxed en doe met pijn afstand van 'm.
De auto voor deze Octavia was trouwens een Fabia combi 1,4 16v. Die was veel nerveuzer van aard. Die moest je echt trappen om een beetje vaart erin te houden.
Alvast veel plezier van je O2.

deusjevo

Forumguru
Het verbruik van een 1,6 weet ik niet. Mijn verbruik hangt erg af van het gebruik.

Mijn ex 1.6 MPI verbruikte volgens de verbruiksmeter gemiddeld 8.8 liter / 100 km.
Was veel "stadsverkeer" in de haven van Rotjeknor.
Op vakantie ritten naar bijv Frankrijk lag het verbruik op ongeveer 8 liter / 100 km met een gangetje van 140 over de peage jakkerend.

Freek K

Nieuw lid
Dat verbruik buiten de bebouwde kom vind ik heel netjes. In de winter en bij korte ritten vind ik het wel hoog. Deze auto waar ik over praat heeft overigens een handbak met 6 versnellingen.
Met de tiptronic rijd je dan in de automatische stand?

Jan_Hein

Actief lid
Weet niet of de boordcomputer erg betrouwbaar is. Ik zie het verbruik wel, maar maakt me niet zo heel veel uit. Maak zo weinig mogelijk korte ritjes, dat wel. Beter voor de motor ook.
Mij bevalt de motor uitstekend. Doet z'n werk in alle rust en altijd in de automaat. Nog nooit de handmatige stand gebruikt.

Succes !!

DaToolman

Nieuw lid
Wij rijden een 2.0Fsi van 08-2005. Verbruik op de lange baan is +/- 1 op 14 en daarbuiten +/- 1 op 10. Het is geen zuinigheidswonder, maar de Altea 2.0Fsi van mijn vader verbruikt meer. Er kan 95 en 98 in. De prestaties van de motor zouden beter zijn bij gebruik van 98. Er doen ook verhalen de ronde dat dit beter voor de motor zou zijn; ik zou het niet weten.

Ik rij met een 1.6 FSI uit 11-2006, het verbruik (bij mijn rijstijl) voor korte stukjes ligt volgens de boordcomputer zo rond 8 liter / 100 km.
Bij lange stukken haal ik met gemak 6.6 liter / 100 km.
Ik gooi er gewoon euro 95 in, dat is tenminste nog te betalen.

Bovenaan Onderaan