Wat vinden jullie van het spiegelknopje?

Wat vinden jullie van het knopje omnde spiegels mee te verstellen?
Ik vind het raar dat je niet kan voelen waar de knop naar wijst en je moet kijken of je bijv. de spiegelverwarming aangezet hebt.
 

EdK

Forumguru
Tsja tis maar wat je gewend bent.........
Bij mij staat het altijd op verwarmstand
En verstellen spiegels komt alleen bij ontvangst wagen voor en daarna eens in de zoveel tijd als die wat verlopen is voor gevoel of dat er een één of andere *&^*&&^% de spiegel met zijn vingers heeft versteld.
En de NUL stand ??? gewoon verwijderen VAG !!!
 

hemi24

Forumguru
Die van de Kodiaq 1 blijft tenminste nog in één stand staan, in de ID.3 zat een verstelknop die geen zonder vaste positie, was ongeveer dezelfde werking als een scrollwieltje op een muis…
Kon je op R (of elke andere positi) zetten maar bij de volgende start stond ‘ie gewoon weer op “0”…
 

Antera

Donateur
Wat een luxe zon knopje waar is de tijd gebleven dat het handmartig moest.

Kan je vertellen dat zover mij bekend geen een merk dit kan voelen
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat moet je ook maar net willen, hè. In het algemeen zie ik daar geen voordeel in - wel totaal onnodig stroomverbruik. Tenslotte is die DRL oorspronkelijk ook bedacht om stroom - en daarmee brandstof - te besparen.
In mijn auto staat de spiegelknop standaard op Rechts, zodat die spiegel kantelt bij inschakelen van de achteruitversnelling.

Per ongeluk verstellen is niet aan de orde, of je moet een heel vreemde "onwillekeurige beweging" maken...
 
Bij veel merken zit spiegelverwarming bij de achterruit onder de knop.
Nu is het aparte knop.
Alleen kan ik niet zien of deze in de verwarmstand staat zonder onder mijn arm door te kijken. Heb al gehad dat hij op R stond ipv 0 en ik 2 klikjes rechtsom draaide. Gingen mijn spiegels opeens dicht op de snelweg :eek:

Gewoon een klein dingetje wat mij opvalt wat imho duidelijker had gekund. Net zoals het ontbreken van een lampje in je display dat de lampen aan staan. Nu moet je langs het stuur kijken.

Perfect bestaat niet ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij elk vertrek terloops even checken wat er wel of niet ingeschakeld staat, behoort - voor mij althans - tot het "bewust autorijden". De ingebouwde zekerheid is dat minstens zowel DRL als achterlichten ingeschakeld worden met het contact; na een snelle visuele scan van pakweg 3 seconden langs diverse knoppen en schakelaars weet ik wat er verder aan- of uitstaat. Ik kies vervolgens zelf bewust o.b.v. de omstandigheden of ik bv. lichten bij- of afschakel, de spiegel- of achterruitverwarming inschakel, e.d.
De automaatstand van de verlichting geeft me onvoldoende informatie, dus die gebruik ik nooit.
 

1983jeroen

Forumguru
Heb al gehad dat hij op R stond ipv 0 en ik 2 klikjes rechtsom draaide. Gingen mijn spiegels opeens dicht op de snelweg :eek:
Dat is wel bijzonder want bij mij is het gekoppeld aan snelheid. Weet niet waar de grens ligt, maar als ik 50 rijd kan ik de spiegels niet meer inklappen met dat knopje.
Verder weinig problemen met het knopje. Behalve dat je de spiegelverwarming er apart mee aan moet zetten, maar die discussie is afgelopen dagen al meer gevoerd.
 

Antera

Donateur
.......Gewoon een klein dingetje wat mij opvalt wat imho duidelijker had gekund. Net zoals het ontbreken van een lampje in je display dat de lampen aan staan. Nu moet je langs het stuur kijken.

Perfect bestaat niet ;)

Dit is gedaan om meer rust te creeëren in de tellerklok. Daarnaast als je een auto stand hebt hoef je nooit te kijken ;)
 

EdK

Forumguru
TSJA LINKSOM OF RECHTSOM je zal er mee moeten leren leven of een andere wagen van ander merk gaan kopen..... :koffie:
 
Bovenaan Onderaan