Wat voor automaat is dit

mhens

Lid
Ik zat weer eens lekker voor de lol te autoscouten en kwam een Superb uit 2006 tegen met bijgesloten automaat.

Ik vroeg mij uit interesse af wat voor automaat dit is! Qua vormgeving en indicators lijkt het op een traditionele automaat, maar hij lijkt ook te kunnen +-en en --en. Is dit dan toch een DSG?

Bijlagen

• automaat.jpg
    automaat.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 71

dirkkroneman

Forumguru
Lijkt mij een gewone. DSG is altijd 6- of 7-traps? Anders ff Google'n/Wiki'en ;) Ben je er zo achter. Deze heeft zo te zien iig 5 versnellingen.

Noord26

Forumguru
Het is geen DSG in het vorige model SuperB helaas. Maar is een prima bak, mits op tijd olie en filters ervan zijn verwisselt!

Ronnie

Forumguru
Is een "normale" automaat, dus eentje met koppelomvormer. Deze worden ook middels een computer aangestuurd
en kun je dus ook manueel schakelen.

Cordoba

Forumguru
volgens mij bij verschillende merken onder verschillende benamingen verkocht. Handmatige deel wordt ook wel sequentieel genoemd: kun je steeds met een tik naar voor of naar achter kiezen voor versnelling omhoog of omlaag schakelen.

mhens

Lid
Ha dank voor jullie reacties - weer wat geleerd :) Ik dacht altijd dat dat manueel schakelen alleen bij DSG en semi-automaten kon, maar blijkbaar dus ook met de conventionele automaatjes.

Helaas, toch geen centjes voor de Superb ;)

Bovenaan Onderaan