Wat voor senor????

aiva tco adoks

Forumguru
Iemand enig idee..vast wel
Even uit nieuwschierigheid
Wat voor sensor zit er in het midden van de ventilatieroosters bij het voorruit??

Licht en regensensor is al bezet.
Heeft het te maken met de clima??

ps Typfout in de titel...kon het niet meer aanpassen

michelover

Forumguru
Het is niet de clima sensor die zit in de middelste knop waarmee je de blower snelheid in stelt. Ik heb bijn 4 jaar een RS gehad en er nooit bij stil gestaan waarvoor dat dingetje was. Nu wil ik het ook weten.

hemi24

Forumguru
Volgens mij is het de sensor die de instralling van de zon meet, de handmatige airco's heeft hier namelijk niet zo'n "pukkel".

Ronnie

Forumguru
Helemaal goed!!
Citaat Elsawin: "Fotosensor voor zonnestraling -G107 - en Fotosensor 2 voor zonnestraling - G134".

HHW

Lid
Fotosensor voor zonnestraling -G107 - en Fotosensor 2 voor zonnestraling - G134.

Het zijn toch wel 'sophisticated' auto's he die Skoda's. Ik blijf me er over verbazen hoeveel waar je eigenlijk voor je geld krijgt bij dit merk!
Ik bedoel, een zonnestraling sensor die weer invloed heeft op de climate controle... Dat klinkt alsof het uit de optie-brochure van een S-Klasse komt ;)

Octavarium

Actief lid
Si senor :grin:

Onder de 'pukkel' zit de LDR voor je clima. Als je automatische koplampen hebt dan zit er een tweede LDR in de unit van de regensensor..

Octavarium

Actief lid
Iedere O2 FL met een clima en regensensor heeft volgens mij 2 lichtsensoren.. Die van mij heeft alleen niet het "licht en zicht"-pakket, wat wil zeggen: geen xenon, coming home functie en automatische koplampen. Hij heeft echter wel de sensor, want die zit ingebakken in de regensensor :-) Net zoiets als die GPS-vin terwijl ik geen navi heb...

hallo Skoda rijders,
allemaal alweer aan het werk? mooi, ik nog niet:grin:.
een kleine opmerking, waar staat LDR voor, (ja ik weet wat het is), voor de minder ervaren,c.q. niet-monteurs.
:ahum: en nu ik toch bezig ben, is het denk ik makkelijker zoeken naar sensor als SENOR.
hierbij dus een klein en vriendelijk verzoek aan wepmeester om dit te herstellen.
namens alle toekomstige zoekers , alvast bedankt.
:xyxthumbs:

jeaneman dank je, ik verwachte een afkorting uit de automotive (automobielindustrie), net als abs esp enzovoort.
maar het is dus gewoon een afkorting uit de elektronica, dat had ik zelf ook kunnen zoeken, maar des te meer veel dank voor je antwoord.
:super:

Bovenaan Onderaan