Wat waren jullie kwijt voor de eerste beurt?

Remco28

Actief lid
Mijn auto(1.6mpi) gaat over een week of 2 voor zijn eerste beurt(30.000km).
Wat waren jullie kwijt aan kosten totaal?
Is het aan te raden om een garantieinspectie uit te laten voeren?
Alvast bedankt
473.gif

(edit mod: topictitel aangevuld)

Frankie

Actief lid
Re: Wat waren jullie kwijt?

ff de kilometerstand bijwerken
wink.gif

Kosten ken ik ook niet, mijne is ook lease. Wil ook helemaal niet weten wat onderhoud en reparatie aan mijn auto al heeft gekost, is n.l. al ERRUG veel geloof ik...

elcocheSKODA

Actief lid

Volgens de Skodapakket prijzen kost een variabele onderhouds inspectie (VOI) bij 30000 km € 239,-- voor de Octavia II.

elcocheSKODA

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Mijn auto(1.6mpi) gaat over een week of 2 voor zijn eerste beurt(30.000km).

[/ QUOTE ]

Hoezo 30000 km ??
ahum.gif
In de kolom met jouw gegevens staat dat je pas 2500 km hebt gereden.
xyxthumbs.gif

bij skoda hebben ze vaste pakket prijzen dus als het goed is hanteert elke dealer dezelfde prijs.
let wel op nu hij bijna 2jaar oud is moet er officieel ook de remvloeistof worden ververst, dit word niet altijd gedaan.

Remco28

Actief lid

Staat dat ook in de vaste beurtomschrijving?dat de remvloeistof ook vervangen moet worden?Zit dat ook in de prijs?
Bedankt voor de tip
Trouwens,hoe kun je zien of de remvloeistof id. vervest is?

ougie

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat: fleezo</font><hr />

bij skoda hebben ze vaste pakket prijzen dus als het goed is hanteert elke dealer dezelfde prijs.
let wel op nu hij bijna 2jaar oud is moet er officieel ook de remvloeistof worden ververst, dit word niet altijd gedaan.

[/ QUOTE ]
Zijn de kosten van deze onderhoudspakketten ergens terug te vinden? Mijn O2 is nu ruim 2jaar en heeft 60.000km op de tellen. In Januari krijgt hij dus weer een beurt. Ik heb hem een jaar geleden gekocht met 30.000 op de teller, en net een beurt gehad. Dit wordt voor mij dus de eerst keer dat ik hem weg breng. Leuk als je al een beetje weet wat e.e.a. gaat kosten.

Remco28

Actief lid

Ougie:339 euro,ik heb de prijslijst gedownload bij skoda.
Maar remvloeistof staat apart beschreven:44euro

ougie

Forumguru

Oke dan, bedankt. Dat valt nog al mee. Ik heb deze prijs betaald bij mijn vorige auto, een Subaru Impreza, maar dat was dan wel om de 15.000 km. Half zoveel km dus.

ougie

Forumguru

Vandaag een 60000 beurt gehad,,,,de Skoda natuurlijk. Kosten kloppen wel volgens gegevens in dit onderwerp. Ik moest 388 Euro betalen inclusief remvloeistof vervangen, litertje koelvloeistof, litertje ruitensproeiervloeistof, kortom op de distributieriem na zo'n beetje alles vervangen. Na 4 uurtjes was hij weer klaar. Oh ja, en de home coming functie op 30 sec.

ericb

Actief lid

Woensdag de 1e beurt(30000km)300 euro incl. ruitenwisserbladen a 45 euro en totaal voor ruim 100 euro aan olie.

Remco28

Actief lid

Ik was iets van 340euro kwijt,inc.remvloeistof(moet elke 2 jaar,is dat bij jullie gebeurt??)en ruitenwissers.

ericb

Actief lid

Volgens mijn faktuur is er geen remvloeistof vervangen!
Dan zal het ook wel niet gedaan zijn, ik kan mij niet voorstellen dat de dealer dat gratis doet.
wink.gif

purk

Senior Member

kijk of de vloeistof mooi blank/licht geel is.......

Remco28

Actief lid

Elke2 jaar moet de remvloeistof vervangen worden,want remvloeistof heeft de nare eigenschap dat het vocht aantrekt.
Teveel vocht is slecht voor je remleidingen en uiteindelijk vermindering remkracht en oxidatie leidingen.
Aan het vloeistof kun je het meestal niet zien(misschien pas na 5 jaar ofzo),maar ik heb het dus nagevraagd bij 4 bedrijven en op internet gekeken,en er staat 2 jaar voor.

ericb

Actief lid

Ik ga het maar eens even navragen bij de dealer.
Wellicht hebben ze de remvloistof nog niet vervangen omdat de auto pas anderhalf jaar oud is.

Bovenaan Onderaan