Wat zal er eerder zijn : Superb RS of Big Feet/Foot ?

plaza

Forumguru
Volgend jaar wil ik als de spaarpot het toelaat weer een nieuwe skoda op de oprit.
Op dit moment heb ik 4 modellen op de short list.

Superb Combi RS
Superb Combi 2.0 Tfsi JD Powerpack 400
Big Feet / Foot 2.0 Tfsi JD Stage 4
Seat Altea Freetrack 2.0Tfsi JD Powerpack 400 / Stage 4

Heeft iemand enig idee of al iets vernomen over een Superb RS in de pijplijn ?
Googlen op de BigFeet / Foot leert mij dat hij ergens volgend jaar komt ?

sitechris

Donateur
Denk niet dat er een Superb RS gaat komen. Te kleine markt voor imo. Mbt de Seat, heb je interieur wel eens gezien van die auto? Echt no go wat mij betreft. Wellicht is de nieuwe Octavia RS een optie. Die moet medio 2013 toch ook op de markt komen? Geruchten gaan dat die auto 4WD krijgt en blok uit de Golf R (265 pk).

Offtopic: het is wel erg leuk om shortlists te maken. Ik wil ook begin 2013 weer een nieuwe auto kopen (als idd de spaarpot het toelaat) en zit nu soms al eens lekker te struinen langs allerlei sites en configurators.

___JC___

Forumguru
Herkenbaar dat auto's kijken terwijl je nog lang niet aan de beurt bent. :) Ik denk eigenlijk ook niet dat er een Superb RS komt en de 2.0TFSi gaat er nooit met 4x4 komen. Teveel concurrente voor Audi...

Hetzer

Forumguru
Kom op Arjan, een Seat Altea Freetrack ??, daar ga je denk ik spijt van krijgen, interieur is echt een stuk minder dan de Superb/Octavia, over het uiterlijk ben ik ook niet zo te spreken.
Denk ook niet dat de S-2 Rs gaat komen. ik zou idd wachten op de O-3 RS, dat moet een bommetje gaan worden, en is de S-2 V6 niets voor jouw??

sitechris

Donateur
Herkenbaar dat auto's kijken terwijl je nog lang niet aan de beurt bent. :) Ik denk eigenlijk ook niet dat er een Superb RS komt en de 2.0TFSi gaat er nooit met 4x4 komen. Teveel concurrente voor Audi...

Ik denk niet dat Audi bang is voor de concurrentie van Skoda in het echt hoge segment. Als je 80k te besteden hebt kopen mensen geen Skoda. It is that simple. Zie bv de Opel Insignia OPC. Die raken ze ook aan de straatstenen niet kwijt. Of een segment hoger, kijk naar het niet slagen van de VW Phaeton.

___JC___

Forumguru
Maar de techniek is beschikbaar en ik kan eerlijk gezegd geen andere reden bedenken waarom ze geen 4x4 met een dikke motor en 4x4 leveren op de Superb.

plaza

Forumguru
Bij Seat wordt de Leon dit jaar geheel nieuw vervangen, volgend jaar wellicht
de Altea ? , mijn vrouw rijdt de Altea 2.0 Tfsi FR, vandaar dat deze een optie kan zijn.
Maar ik hoor nog niemand over de Big Feet / Foot , de foto op internet + info is voor mij
zeker een reden om ook hier naar te kijken.

___JC___

Forumguru
Tjas...moet je ervan zeggen. Niet de mooiste zo op het eerste gezicht.

skoda_bigfoot_yeti.jpg

MarcoO2

Forumguru
Niet mooi, wel stoer. Zou 'm best willen hebben in ieder geval! En dan met een dikke motor erin, gás ermee! ;)

Hetzer

Forumguru
Nou Arjan hier dan nog een fotootje van de BigFoot.
Nog niet veel van bekend , behalve dat hij groter gaat worden dan de Yeti, en gaat komen in 2013

10pwt51.jpg

plaza

Forumguru
Mooie foto, Michel, waar heb je die vandaan getoverd ?
Afwachten maar, spaarpotje is nu half vol , dus t/m 2013 wordt het
flink sparen :laugh:

Spector

Forumguru
Volgens de dealer, waar ik vanavond ff was, kon de nieuwe O3 wel eens op zich laten wachten tot 2014. Er komt inderdaad wel een 4wd Octavia RS uit, wanneer kon hij niet zeggen.

Bovenaan Onderaan