Dit is een verstelbare bout/knop om te voorkomen dat je de Gever/potmeter aan je gaspedaal "doordraaid", een soort begrenzer dus. Bij een automaat zat hier vroeger de "kick-down" schakelaar voor de versnellingsbak, tegenwoordig gaat dit electronisch.
Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik neem aan dat je de gever doordraait op den duur, vroeger was de kabel aan de carburateur/dieselpomp de begrenzer, tegenwoordig is (bijna) alles "fly by wire" !Niet dat ik de behoefte heb het te proberen, maar wat gaat er gebeuren als je het weg haalt?
Gaat de gever/potmeter kapot of gebeurt er meer?
Waar is de charme van "pedal to the metal" gebleven met al die kunststof dopjes en tapijt.Zal straks eens onder mijn stuur duiken... 't me nog nooit opgevallen! Maar zo vaak lig ik niet met mijn hoofd ind pedalbox!
Nou, die charme heb ik gewoon nog, zag ik! Want ik heb dit niet in mijn O2, mijn gaspedaal scharniert op de grond!Waar is de charme van "pedal to the metal" gebleven met al die kunststof dopjes en tapijt.
Wees maar niet bang hoor!! Jij hebt er ook wel een aanslag onder zitten!Nou, die charme heb ik gewoon nog, zag ik! Want ik heb dit niet in mijn O2, mijn gaspedaal scharniert op de grond!
Wees maar niet bang hoor!! Jij hebt er ook wel een aanslag onder zitten!
Misschien dwars door de vloer gestampt?Of hij moet dat gaspedaal zo hard ingedouwd hebben dat ie afgebroken is !
Ha ha nee hoor... dat is niet nodig om toch goed vooruit te komen! :grin:Of hij moet dat gaspedaal zo hard ingedouwd hebben dat ie afgebroken is !
Als jij het zegt, geloof ik het meteen... alleen iets anders weggewerkt denk ik. Doordat mijn pedaal op de grond scharniert, is het lastiger om eronder te kijken. Moet echt even op de knietjes voor mijn O2, begrijp ik... :crazy:Wees maar niet bang hoor!! Jij hebt er ook wel een aanslag onder zitten!
Moet echt even op de knietjes voor mijn O2, begrijp ik... :crazy:
Klopt... want ik heb mijn O2 heel wat vaker en langer vast dan mijn vrouw... haha!Ach als je al voor de vrouw op de knieen gaat , dan zal het voor je octa helemaal geen probleem wezen ! :blush: