Wat zou dit geluid kunnen zijn? Herkenbaar?

Antera

Donateur
Duidelijk iets wat licht te rammelen zou eens onder de motorkap gaan kijken of onder de auto of er geen delen van de uitlaat of anders ergens tegenaan ligt

ga ervanuit dat er niks los in het dashboard kastje ligt en dat als de motor uit is het weg is

Duijzer

Donateur
Kijk je hitteschilden eens na. Daar wil nog wel eens wat gaan rammelen. Blijft het gelijk bij elk toerental? Probeer eens wat dingen uit zoals: rijden of stilstaan, koppeling ingetrapt of in vrij, zet hem eens onder een hoek (bijvoorbeeld met twee wielen op de stoep), etc.

Cordoba

Forumguru
Doet ie dat continue, wat voor motor ligt er in? (Als het een diesel is, is de kans vrij klein dat er bijvoorbeeld er een bobine kuren heeft)

Duijzer

Donateur
Stationair rammelen bij koude motor.. dat klinkt als de distributieketting. Lijkt op het filmpje een heel ander geluid, maar dat geeft weer aan hoe lastig het is om via een filpje wat te traceren. Hoeveel kilometer heeft de auto gereden? En is ooit de ketting vervangen? Als ik het goed heb is er voor de 1.2 ooit een terugroepactie geweest, maar ik kan me vergissen...

Duijzer

Donateur
Je hoort het vooral als hij koud is. Zoek eens op ‘ketting1.2’ hier, dan kom je heel wat vermeldingen tegen, ook met filmpjes. Om uit te sluiten dat het de ketting is, toch nog eens goed naar (laten) kijken. Als hij verspringt ben je verder van huis...

Cordoba

Forumguru
Geluid klinkt op het filmpje niet echt als ketting, maar meer als een stuk blik (zoals uitlaat) dat rammelt.

Kijk eens naar de brandstofleidingen die tegen de rechterveerpoot gemonteerd zitten, zit een plastic klem met drie posities waarvan er een vrij is, je moet de buitenste verplaatsen naar de vrije klem, die resoneert namelijk.
Heb dit in mijn Polo gehad, zelfde motor, zelfde constructie, klinkt gigantisch door alsof er iets in het dashboardkastje ligt te rammelen. geef je een klein beetje gas is het weg.

kylimo

Senior Member
Ik denk dat Frank_Rapid Spaceback het helemaal goed heeft. Ik heb het ook (twee) keer gehad. Ik heb bij de tweede keer gekozen voor een stukje rubber er tussen en een ty rip er omheen.

jadijkstra2000

Forumguru
Kijk eens naar de brandstofleidingen die tegen de rechterveerpoot gemonteerd zitten, zit een plastic klem met drie posities waarvan er een vrij is, je moet de buitenste verplaatsen naar de vrije klem, die resoneert namelijk.
Heb dit in mijn Polo gehad, zelfde motor, zelfde constructie, klinkt gigantisch door alsof er iets in het dashboardkastje ligt te rammelen. geef je een klein beetje gas is het weg.

Ik denk dat dat een goeie is om naar te kijken! Dat gaan we zeker even doen!

Thanks!

Ik heb dit al bijna twee jaar en heb nooit kunnen ontdekken wat de oorzaak was....tot ik bovenstaande probeerde. BAM en weg getril. Super!!

Bovenaan Onderaan