Wat zou dit kunnen zijn? Houdt het verband met de vorige reparatie(s)?Lange vakantierit voor de boeg

MNM

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik hoop dat er een kenner onder jullie mijn vraag kan beantwoorden.
Om te beginnen: Ik rij een Fabia 2 combi, benzine, 1.4 63 kW bouwjaar 2009, km.st. 98000

Naast het gangbare onderhoud, zijn door de dealer inmiddels de volgende reparaties uitgevoerd:
Begin 2013 nieuwe waterpomp (na lekkage) en tegelijk ook maar een nieuwe distributieriem.
Begin 2014 Magneetklep N80 vervangen (na motormanagement indicatie op dashboard)

Tot op heden rijdt de auto probleemloos. Wel blijft de motormanagement indicatie regelmatig oplichten.
Eigenlijk na de magneetklep reparatie is dit blijven bestaan. Een reset zorgt slechts voor een tijdelijke oplossing.

Gisteren deed er zich iets vreemds voor. Op dit moment brandt de oranje indicatie alweer geruime tijd. Aan de prestatie van de auto is echter niets te merken. Ik stond langs de weg geparkeerd met een stationair draaiende motor. (telefoongesprek)

Plotseling een hard sissend, pompend geluid met een interval van ca. 3 sec. Het leek wel of er ergens overdruk werd weggepompt. Volgens mij zag ik ook wat rook onder de kap vandaan komen. Mijn gevoel zegt dat het linksvoor (bestuurderskant) was. De "tikken" waren voelbaar vanaf de mat.

In plaats van eerst kijken heb ik de motor uitgezet. Stom, want enkele minuten later starten en tot vandaag niets meer aan de hand. Motormanagement brandt overigens nog steeds.

Wie o wie zou weten wat dit is? Uiteraard ga ik weer naar de dealer i.v.m. mijn aanstaande vakantie. Helaas is mijn ervaring met zogenaamde af- en toe klachten niet zo goed en wil niet stilstaan halverwege Italie.

Alvast bedankt voor alle feedback.

Marco

ertromp

Forumguru
Welkom Marco.
Sissend geluid? Rook? Iets met je koelsysteem?
Post hier eens de foutcode mocht die uitgelezen worden door je dealer

leo442

Forumguru
Voor mijn gevoel staat je koelsysteem te koken. Goede koelvloeistof circulatie? voldoende koelvloeistof? thermostaatdefect? geen aansturing koelventilator? Zeker iets om op korte termijn actie te ondernemen.

MNM

Nieuw lid
Koelvloeistof is op niveau, koelventilator draait en slaat aan wanneer nodig lijkt en geen temperatuurindicatie op het dashboard.
Ik zal de foutcode wel posten als ik het weet.

Bovenaan Onderaan