Water binnen door venster

Yeti rijder

Nieuw lid
Hoi iedereen,
Als het buiten nat is ( of er dauw op de auto ligt) en ik rij met mijn vensters een beetje open dan lekt alle water van het dak binnen in de auto, dit is best veel en heel vervelend. De auto dampt anders gemakkelijk aan als hij nog koud staat dus daarom doe ik de ramen dan even open maar dan dus dit probleem...
Ik heb gevraagd in de skoda garage of ze geen kapjes meer hebben voor op de ramen te zetten zodat het niet binnen regent of lekt maar blijkbaar verkopen ze die nergens meer? Heeft iemand dit probleem ook en wat raden jullie aan?
Dank bij voorbaat!

EdK

Forumguru
Heeft iemand dit probleem ook en wat raden jullie aan?
Bekend probleem en zoals Rene C al aangeeft dit soort schermen ook geplaatst, ook erg prettig tijdens rijden in regen en toch frisse lucht zonder water naar binnen krijgen
Volgens mij ook via superskoda.com te verkrijgen

En erg vreemd dat de dealer ze niet kan leveren hoor, lijkt meer op niet willen....

heb zelf deze er op zitten naar volle tevredenheid http://www.sonniboy.nl/zijwindschermen-skoda-yeti-2009-heden

Yeti rijder

Nieuw lid
heel hartelijk bedankt, ik heb ze ondertussen besteld via website die Rene C heeft doorgegeven ( Laudershop) dus ik heb ze binnenkort in huis, inderdaad raar dat mijn garage zegt dat deze niet meer te verkrijgen zijn !

Leon54

Actief lid
Inderdaad bekend probleem. Persoonlijk vind ik het niet een issue... Soortgelijke kapjes heb ik vroeger ook wel eens gebruikt. Ik vond dat ze een belangrijk deel van het zicht wegnamen. Ik hoef ze niet weer....

EdK

Forumguru
Het zicht wegnemen terwijl ze doorzichtig zijn ????
Of had je ze zwoeaart gespoten en hierdoor je zicht minder gemaakt..?

EdK

Forumguru
Tsja @Leon54 ik kan me daar geheel niet in vinden.
Dingen zitten er nu alweer 4 jaar op en de vertroebeling waar jij over praat ervaar ik in geheel niet.
Inderdaad heb je wel vertroebeling op de punten waar het plastic in fabriek haaks is omgebogen, maar dat zit zo hoog dat dit totaal niet in mijn kijkbeeld zit en derhalve dan ook geen last mee.

En de kleine krasjes heb ik gelukkig ook geen last van, behandel ze wel af en toe met glaspolijst waar ik ook de binnenzijde van me ramen mee reinig.

Dus jou punt van hinder waar ik dan weer geen last van blijk te hebben kan ik dan alleen nog verklaren door de lengte van de bestuurder en hoe de hoogte van zijn verstelbare stoel is afgesteld....

Joske

Forumguru
Wat ik soms al eens zie bij "oudere" auto's is dat de kapjes "gelig" uitslaan, ik vermoed onder invloed van UV-licht. Dat zou wel een belemmering van het zicht kunnen veroorzaken. Maar of deze van tegenwoordig ook zo verkleuren? Dat kan @EdK waarschijnlijk beamen of dit al dan niet het geval is?

EdK

Forumguru
Tsja rookglaskleur vergeelt natuurlijk niet @Joske ........en of ze er nog in geheel doorzichtig zijn ??
Want die zouden op langere duur kunnen vergelen....

Bovenaan Onderaan