water druppels zij ruiten binnen

bobby45

Actief lid
Hallo

Volgen de week gaat mijn nw O2 voor en nw voorruit i.v.m. witte randen(laminage laat los)
Maar nu als het regend lekt er druppen water op mijn arm :ahum:rubber schoon gemaakt help ook niet.

achter het zelfde laken en pak.

Hebben jullie een idee waar de dealer moet zoeken?

vr gr Bob

Misschien een rare opmerking maar je zou haast denken dat je een schade auto hebt,
er is iets met de voorruit en nu lekt het bij de rubbers van de deuren dus het sluit niet goed aan.

Jan
Yeti 1.8

bobby45

Actief lid
Ik hoop het niet.
schade ??? de rubbers /deuren kun je stellen denk dat ze het te druk hadden bij de fabriek dit goed tedoen.
Ik ben zeer goed in staat om dit te zien de spuiter spuit mooier dan de robot.
Ook de voorruit is de tussen laag niet goed gebakken op elkaar.

Rolle

Senior Member
Ik had er vorige week bij de felle regen ook last van na een dik halfuur bij hevige regen te rijden. Via de linkerdeur een paar druppels binnen. de rubber lijkt in orde te zijn.

Hallo, die water lekkage is vrij normaal bij een nieuwe skoda octavia. Ik heb nu mijn 2e oct en beide auto's last van druppels de eerste 4.000 km. Hoe het komt weet ik niet, maar het lost zich vanzelf op. Alsof het materiaal zichnog moet gaan zetten. Net zoals het olie lampje dat beslist een paar keer gaat branden. Elke keer een beetje olie erbij en na verloop van tijd brandt het niet meer. Je kan het de dealer vragen, maar dat wordt een enorm circus tussen de garage en de auto eigenaar dat duurt dan zo lang dat het probleem vanzelf is opgelost.

Wasmachineman

Forumguru
Ik ga 1 x per week in de wasstraat en heb nog nooit druppels gehad, O2's van 2007 en 2010 model. En ik vind het niet normaal en zou mooi naar de dealer gaan!

Ja maar een was-straat is wel iets anders. Als je door de regen rijdt heeft het water veel meer tijd om door die nieuwe rubbers naar binnen te sijpelen. Eveneens is de druk hoger. Ik raad de dealer niet af, misschien was ik daar wat onduidelijk over, hij zal misschien wat vet er tussen smeren of zo. Meestal zijn de auto eigenaren critischer dan de monteurs, het is jammer (van die monteurs) maar het is nu eenmaal zo. Uiteraard heb je uitzonderingen!

Van Dam

Nieuw lid
Lekkage achterruit Octavia 1.4TSi 5-deurs

Hallo,

Ik heb dit probleem ook, ik vermoed dat er een lekkage zit aan de achterruit, deze is geplakt en ik denk niet goed geplakt. Ik had de wagen gewassen, en het water dat binnendrong langs de achterklep begint te verdampen en slaagt aan op de ruiten, zelfs de voorruit...Als ik 120 rijd, hoor ik een "gefluit" achteraan, dus denk een fitje.

Woensdag heb ik een afspraak bij de garage, dan weet ik meer...

Greetz, Tom

Plukkie

Nieuw lid
Gebeurde bij mij ook, tijdens een flinke regenbij inderdaad druppen via deurrubbers linkervoorraam. Nog nooit eerder last van gehad.
Auto moet naar APK, vraag ik gelijk dit bij de dealer.

rtwee

Senior Member
Ik had 2 weken geleden tijdens een fikse bui al eens het idee dat ik een druppel zag vallen bij mijn bestuurdersportier. "nee, dat kan niet" was mijn gedachten. Gisteren met mijn zoon met de auto door de wasstraat, echt een straat ipv alleen die borstels. Het druppelde continu!!! Mijn auto is net een maand oud, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn??? Maar eens bellen met de dealer. Zorgwekkend om te lezen dat er hier meer zijn met het probleem!

Heb ik ook gehad met mijn O2 (beide voorportieren). Ik heb toen het slot een beetje verder naar binnen gesteld (haak aan de deurstijl losdraaien en iets verder naar binnen zetten). Je moet de deur dan wat harder dichtgooien maar geen druppels meer bij regen.

Gr, Dolf

Ronnie

Forumguru
Deur opendoen, raam naar beneden draaien, knie(eventueel ondersteund met een plankje o.i.d.) aan de binnenkant van het portier zetten en dan de raamsponning bovenaan in de ronding van het raan naar binnen trekken (met beleid natuurlijk), dan is het probleem weg. (Zo gebeurt het ook in de fabriek!)

Van Dam

Nieuw lid
Octavia 1.4 TSi Berline

Hoi,

Ben terug van de garage.
Ze hebben aan de rechterachterraam (NIET het hoekje zelf), als je voor de raam staat, linksbovenaan in de hoek een lekje gevonden.
Ze hebben er als test een 10 tal minuten staan op spuiten met de lans, en er liepen druppels naar binnen vanuit de hoek, dus bij deze gevonden!

Ze gaan de rubber vervangen, in Brussel niet meer voorradig (wss omdat er nog problemen mee zijn zei de garagist), dus even wachten op het onderdeel dat dan van Tsjechië moest komen (een 5-tal dagen).

Hopelijk is hiermee alles opgelost van de condensatie binnenin, ik hou jullie op de hoogte!

Tom

Van Dam

Nieuw lid
:( Man, man, man...

Nu doe ik daarnet de koffer open, ik wil mijn trekhaak uit het bakje op het reservewiel halen, en wat zie ik...!!!??? :shocked:

Onder het reservewiel ALLES NAT!!!

Dus er is een lek ergens in of aan de koffer, waardoor alle ruiten altijd aanslaan... :mad:

Wil iedereen de koffer eens nakijken als het hard geregend heeft of na hem te wassen...
Ben benieuwd of er nog zulke gevallen zijn:icon_smile_question
Volgende week vrijdag heb ik OPNIEUW een afspraak bij de garage...

Tom

bobby45

Actief lid
zal kijken als hij morgen terug is

Vandaag is hij naar de garage deze gaat nw voorruit plaatsen.
Raam rubbers bekijken en uit lezen van de motor,deze trok niet na 2000 tpm door als voor heen.:koffie:
de ruit is om 16:00 geplaatst dus slaapt hij bij de dealer

morgen zie ik weel :uitlachen:

bobby45

Actief lid
Nee mijn ruit tussen laag liet los dus werd wit.

Dat is het voordeel als je hem met de hand was en in de wax zet:uitlachen:

Bovenaan Onderaan