Water in de deuren

nakharry

Forumguru
Fijne Forumleden,

Zij er nog meer bestuurders van een Fabia II of Fabia Combi II waarbij het water pas uit de deuren loopt als je de deuren opendoet (of was er al een draadje over dit onderwerp gepost)?

Ik ga hier toch eens door de dealer na laten kijken denk ik!

Groet,

Harry Nak

Gieliovd

Forumguru
Goedemiddag,

Dit is een bekend probleem bij de Fabia's. De binnenplaten van de deuren zijn voorzien van een kitlaag welke in veel gevallen niet juist afsluit (na een tijdje).

Het water loopt tussen het raamrubber door de deur in en hoort er onder weer uit te komen. Echter is de binnenplaat dus niet goed afgesloten en sijpelt het naar binnen.

Oplossing: naar de dealer en de panelen laten verwijderen, binnendelen af laten kitten.

O verdorie, ik zit weer te dromen. Je hebt een Fabia 2! En je hebt geen probleem met lekkage! Nouja ik post dit evengoed maar dan.

Ik heb wel gelezen dat er in bepaalde gevallen inderdaad pas water uit de deuren komt wanneer je deze open doet (gemerkt door leden tijdens het autowassen). De gaatjes zouden worden afgedekt door het rubber.

Even inspecteren waar de gaatjes zitten?

Ik heb mijn combi 2 voor dit probleem en voor de rijwind pas geleden aangeboden bij de dealer.
Advies luid om de portieren langzaam open te doen bij regen of na de wasstraat. Verder is er niets aan te doen

bing69

Actief lid
Fijne Forumleden,

Zij er nog meer bestuurders van een Fabia II of Fabia Combi II waarbij het water pas uit de deuren loopt als je de deuren opendoet (of was er al een draadje over dit onderwerp gepost)?

Ik ga hier toch eens door de dealer na laten kijken denk ik!

Groet,

Harry Nak

Je bedoelt dat als je de deur opendoet er altijd water (of sneeuw) op je stoel valt?? Dat is inderdaad hindelijk en ligt volgens mij aan de contructie....
Ik heb het hier al een keer gemeld maar nooit een reaktie op gekregen.

Gieliovd

Forumguru
Nooit een reactie gehad? Lijkt me heel sterk op dit forum.

Als de sneeuw op de bekleding valt, komt het dus van boven (zwaartekracht, ain't it a bitch) en dat hebben alle auto's.

Iets kan moeilijk van beneden vallen.

bing69

Actief lid
Nooit een reactie gehad? Lijkt me heel sterk op dit forum.

Als de sneeuw op de bekleding valt, komt het dus van boven (zwaartekracht, ain't it a bitch) en dat hebben alle auto's.

Iets kan moeilijk van beneden vallen.

grappig,:407:

maar niet juist, heb er met alle andere auto's die ik gehad heb (en dat zijn er een hoop) nooit in die mate last van gehad. Ligt aan hoe de deur op het dak aansluit.

Gieliovd

Forumguru
'T was niet echt grappig en al zeker niet beledigend bedoeld of iets in die richting hoor.

Elke auto die ik heb gereden heeft een deur die aansluit om de carrosserie, en waar met hevige sneeuw de witte bende naar binnen viel op het moment dat ik het niet goed genoeg schoongemaakt had.

Natuurlijk kan het meer zijn dan een ander.

Ik heb hier gisteten in mijn fab2 ook last van gehad. Tijdens het rijden kwamen er enkele druppels water naar binnen. Denk toch ook maar ff langs de dealer.

nakharry

Forumguru
Je bedoelt dat als je de deur opendoet er altijd water (of sneeuw) op je stoel valt?? Dat is inderdaad hindelijk en ligt volgens mij aan de contructie....
Ik heb het hier al een keer gemeld maar nooit een reaktie op gekregen.

Nee , wat ik eigenlijk bedoelde is dat als het geregend heeft of als ik de auto heb gewassen er ineens hele grote stralen water aan de onderkant van de deuren naar buiten loopt (uit de gaatjes aan de onderzijde van het portier) als ik deze opendoe. Dit wekt bij mij de suggestie dat dit water dus aan de binnenkant van het portier blijft staan als je hem niet opent. Het kan toch niet zo zijn dat dit water weken of maanden in een deuren zou blijven staan als je deze geduerende deze tijd niet zou openen:confused:

Ben benieuwd of dit meer Forumleden is opgevallen.

Groet,

Harry Nak

Scheppie

Actief lid
Bij mijn huidige fabia combi heb ik daar inderdaad ook last van.
Ik ga morgen m'n nieuwe combi ophalen, je hoort het wel

nakharry

Forumguru
Apart, nog nooit last van gehad. Heb je er echt last (in de zin van hinder) van?

Nee joh gekkie heb er geen last van, vraag me alleen af wat de effecten op langere termijn zijn (bijv. roesten van de deur van binnenuit).

Laterrrr

Harry Nak

EdK

Forumguru
Nee , wat ik eigenlijk bedoelde is dat als het geregend heeft of als ik de auto heb gewassen er ineens hele grote stralen water aan de onderkant van de deuren naar buiten loopt (uit de gaatjes aan de onderzijde van het portier) als ik deze opendoe.
Ben benieuwd of dit meer Forumleden is opgevallen.

Groet,

Harry Nak

Had hier met mijn F1 en nu met mijn Roomster ook last van !
Maar is geen garage geval hoor, het hoort zo te zijn !
Het regen of waswater wordt op een of andere manier opgevangen ( denk vanaf de ramen ) en door het portier afgevoerd naar beneden ! Zodra je je portier opendoet heeft het de kans om versneld weg te lopen !
Ligt er ook aan hoe je auto staat geparkeerd , maw ene keer is de linker zijde erger dan de rechter en visa versa
Maar kort samengevat hoef je je geen zorgen te maken ! Hou alleen wel je binnenbekleding in de gaten ! , dit vanwege de vochtproblemen die hier vaker zijn besproken ! Want dan zul je wel langs de garage moeten gaan vanwege het herkitten van je stalen binnenpanelen die achter de bekleding zitten !

nakharry

Forumguru
Had hier met mijn F1 en nu met mijn Roomster ook last van !
Maar is geen garage geval hoor, het hoort zo te zijn !
Het regen of waswater wordt op een of andere manier opgevangen ( denk vanaf de ramen ) en door het portier afgevoerd naar beneden ! Zodra je je portier opendoet heeft het de kans om versneld weg te lopen !
Ligt er ook aan hoe je auto staat geparkeerd , maw ene keer is de linker zijde erger dan de rechter en visa versa
Maar kort samengevat hoef je je geen zorgen te maken ! Hou alleen wel je binnenbekleding in de gaten ! , dit vanwege de vochtproblemen die hier vaker zijn besproken ! Want dan zul je wel langs de garage moeten gaan vanwege het herkitten van je stalen binnenpanelen die achter de bekleding zitten !

Thanks, dus naar een jaar of zes zijn mijn deueren nog steeds zonder roest?

Scheppie

Actief lid
Ook met mijn nieuwe fabia combi heb ik er "last" van.......
maar ik ben niet de enige lees ik al

Okki

Donateur
Is ook een bekende "kwaal" bij de O2

Beter dat het eruit loopt, dan dat het erin blijft zitten.
Heeft m.i. te maken met het feit dat de deurrubbers erg goed afsluiten.
Water dat langs het raam naar binnen in de deur loopt, kan dus niet goed naar buiten omdat de deurrubbers aan de onderkant de boel afdichten.

Als je je auto een jaar lang in de regen laat staan, klotsen dus je
gehele portieren vol :crazy::smiley29::ahum::worshippy:

Ik heb het ook al meegemaakt. Had dit draadje gelezen en dacht laatst zal de achterportieren van mijn FII eens opendoen, tralala kwam zo al het water eruit gelopen.

Hier schijnen alle "VAG" auto's last van te hebben. Ook mijn huidige Seat Leon heeft hier last van en de Audi A3 van een collega.

Ted

Forumguru
De binnenplaat is orgineel niet voorzien van een kitlaag doch met een schuimkunststofpakking afgedicht!!!

Lek deze dan dien je de gehele plaat met een corrosoriekit af te kitten. Ik heb zelf alle 4 de deuren 4 jaar geleden op deze wijze succesvol behandeld.

Bovenaan Onderaan